پایگاه خبری واطلاع رسانی (بــــــــلوگ فــــــــــداغ)

دراین سایت خبرهای روز فداغ و بندرعباس منتشر می شود نظر خودرا بدهید

پایگاه خبری واطلاع رسانی (بــــــــلوگ فــــــــــداغ)

دراین سایت خبرهای روز فداغ و بندرعباس منتشر می شود نظر خودرا بدهید

قلدر هایی که کسی جلودارشان نیست


http://s2.picofile.com/file/7230918167/%D8%B9%D8%B4%D9%82_%D8%A7%D8%B3%D8%AA_%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%AF_%D9%81%D8%AF%D8%A7%D8%BA.gif


ارابه

های غول پیکر مرگبار


آمار سوانح و تصادفات رانندگی در سطح شهر و جاده‌ها نشان می‌دهد که متاسفانه وسایل نقلیه سنگین سهم قابل توجهی در وقوع تصادفات رانندگی داشته‌اند...

سرعت‌های بالا، سبقت گرفتن‌های خطرناک، بوق‌های ممتد و چراغ زدن‌های پی در پی، ترمزهای کشدار، تصادفات خونین و مرگبار و... همگی حاصل حضور ارابه‌های غول پیکر در اتوبان‌ها، خیابان‌ها و جاده‌هاست؛ همان‌هایی که حضور شبانه‌ و ارتکاب برخی تخلفات رانندگی توسط آنها مدت‌هاست امنیت رانندگان سایر وسایل نقلیه و بخصوص خودروهای شهری را به خطر انداخته است.

به گزارش بلوگ فداغ، تردد خودروهای سنگین فقط در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها مشکل‌ساز نشده، بلکه تردد شبانه کامیون‌های حمل نخاله و مصالح ساختمانی در داخل خیابان‌ها و معابر شهری برای تردد‌های شهروندان نیز نگران‌کننده و گاه حادثه‌آفرین شده است.

تصادفات مرگبار

ارتکاب برخی تخلفات رانندگی از جمله سرعت و سبقت‌های غیرمجاز توسط رانندگان وسایل نقلیه سنگین در کامیون‌ها و جرثقیل‌ها در بزرگراه‌ها و اتوبان‌های شهر بخصوص در ساعات شب که به نظر می‌رسد کمبود حضور ماموران پلیس راهور در این ساعات نیز بی‌تاثیر نیست، شرایطی را فراهم آورده که رانندگان خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی برای تردد در این مسیرها احساس خطر کنند.

نگاهی به آمار سوانح و تصادفات رانندگی در سطح شهر و جاده‌ها نشان می‌دهد متاسفانه وسایل نقلیه سنگین و بخصوص کامیون‌ها، جرثقیل‌ها و کشنده‌ها به دلیل بی‌توجهی به رعایت برخی قوانین راهنمایی و رانندگی سهم قابل توجهی در وقوع تصادفات رانندگی داشته‌اند؛ حوادثی که گاه به قیمت آسیب‌دیدگی شدید، مجروح شدن یا حتی مرگ سرنشینان خودروی مقابل تمام شده است.

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی و با استناد به آمارهای موجود در فاصله زمانی سال های 1385 تا 1389 تقریبا 120 هزار و 70 نفر در حوادث رانندگی جان باختند که در مرگ 1.19 درصد آنان یعنی 22 هزار و 971 نفر، کِشنده‌ها (کامیون، ‌کامیونت، تریلی) مقصر و عامل بوده‌اند.

بیشترین مرگ متاثر از کِشنده‌ها (کامیون، ‌کامیونت و تریلی) نسبت به مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی در 5 سال اخیر مربوط به سال 1386 است که با 4644 نفر، 20 درصد تمام فوتی‌ها را در برمی‌گیرد.

پس از آن سال 1389 با 3.19 درصد، سال 1388 با 1.19 درصد، سال 1387 با 7.18 درصد و سال 1385 با 5.18 درصد به ترتیب بیشترین درصد کشته‌های ناشی از کشنده‌ها نسبت به تمام کشته‌های حوادث رانندگی در همان سال را دربرمی‌گیرند.

ممنوعیت دردسرساز

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین داخل شهر تا ساعات پایانی روز باعث شده رانندگان این خودروها اجبارا مصالح ساختمانی از جمله تیرچه بلوک، آجر سفالی، تیرآهن، میلگرد و سیمان را از حدود ساعت 10 شب تا ساعاتی گذشته از نیمه‌شب به محل ساخت‌وساز انتقال دهند.

در این میان پاسخ کارفرمایان به اعتراض ساکنان محله‌هایی که از سر و صدای ناشی از حضور شبانه کامیون‌ها برای خالی کردن بار میلگرد و آجر و سیمان و... به ستوه آمده‌اند، این است که آنها چاره‌ای جز این ندارند زیرا پلیس راهنمایی و رانندگی از تردد کامیون‌های حمل مصالح ساختمانی هنگام روز جلوگیری می‌کند.

تشدید برخورد با تخلفات خودروهای سنگین

به نظر می‌رسد این بار دیگر پس از مدت‌ها گلایه شهروندان پایتخت نشین و نارضایتی آنها از وضعیت تردد شبانه کامیون‌ها و سایر خودروهای سنگین در معابر شهری و حتی بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها به نتیجه رسیده و مسوولان راهنمایی و رانندگی از چندی پیش برخورد با تخلفات خودروهای سنگین را به طور جدی در دستور کار قرار داده‌اند.

در مرحله اول، برخورد با تخلفات خودروهای سنگین در اتوبان‌ها و بزرگراه‌های پایتخت به مرحله اجرا گذاشته شده است.

                                                        ***

به گزارش بلوگ فداغ، باید منتظر ماند که آیا در پایتخت حمل و نقلی ایران - هرمزگان- نیز که به تعبیری دقیق تر پر رفت و آمدترین مقصد کامیون ها در کشور محسوب می شود، پلیس راهور وارد عمل خواهد شد یا همچون گذشته باید خواب شبانه را با کابوس ارابه های غول پیکر به صبح رساند!

نظرات 1 + ارسال نظر
hamidreza چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 13:48 http://ok-love7.blogsky.com

چطوره یه کم تبلیغ کنید تا وبلاگتون بیشتر دیده شه ؟
واقعاً وبلاگ جامعی دارید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد