سایت رسمی علی اصغر حسنی بازگشایی شد.

حجت عابدی( مدیر روابط عمومی نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی )  

سایت رسمی علی اصغر حسنی نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بازگشایی شد.

حجت عابدی مدیر روابط عمومی دفتر علی اصغر حسنی در این باره گفت: این سایت در راستای اطلاع رسانی از عملکرد نماینده محترم مردم شریف شهرستان لارستان، خنج و گراش طراحی شده است. تا از این طریق بتوانیم عملکرد نماینده مردم در خانه ملت در حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش را به مردم اطلاع رسانی کنیم.

وی افزود: این سایت شامل قسمت گالری عکس است که محتوای البوم مطبوعات، بازدید نماینده از حوزه انتخابیه و دیدار با مسئولین استانی و کشوری را به نماش گذاشته است. و قسمت دیگر این سایت شامل اخبار و  نامه ها است که مردم حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی می توانند نامه ها و اخبار مربوط به شهر و منطقه خود در سایت جستجو نمایند.

وی تصریح کرد: قابلیت های دیگری در این سایت آماده بهره برداریست که ما می توانیم نطق های پیش از دستور نماینده و فیلم بازدید های ایشان به صورت فیلم در اختیار مردم قرار دهیم.

عابدی افزود: بخش اخبار سایت این اجازه را به ما می دهد تا ضمن بررسی مسائل و مشکلات مناطق لارستان خنج و گراش، مشکلات را پیگیری و به مسئولین استانی و کشوری معرفی نماییم.

مشاور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تلاش ما در این سایت ایجاد تعامل بیشتر برای رفع مشکلات مردم است و در این راستا سعی خواهیم کرد با اطلاع رسانی دقیق و شفاف عملکرد خود را مورد قضاوت و بررسی مردم قرار دهیم.

 

سایت رسمی علی اصغر حسنی نماینده محترم مردم شریف شهرستان های لارستان، خنج و گراش

http://aliasgharhasani.ir/

 

حسنی:بازسازی چندباره بیمارستان‌ها منجر به اتلاف هزینه‌ها می‌شود»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مصرف چندباره بودجه برای تهیه تجهیزات و بازسازی ساختمان بیمارستان‌ها را ناشی از بی‌برنامگی و نظارت نداشتن وزارت بهداشت بر پروژه‌های بیمارستانی اعلام کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گراش من به نقل از سایت خانه ملت علی اصغر حسنی گفت:‌یکی از مسائل اصلی در تخریب زودهنگام بیمارستان‌ها،‌ نداشتن نظارت صحیح بر ساخت این ساختمان‌ها است؛در حالی که متولی اصلی این امر وزارت بهداشت است، اما در هنگام اجرا، سازمان مسکن و شهرسازی به تنهایی بر پروژه‌های ساختمانی نظارت دارد.   

نماینده مردم لارستان، خنج  و گراش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تخصصی بودن احداث ساختمان بیمارستان‌ها اظهار داشت:‌ احداث این ساختمان‌ها نیاز به ناظرانی از بخش بهداشت و درمان دارد تا تمام مسائل ایمنی و بهداشتی لازم در هنگام ساخت، مورد بررسی و لحاظ شود.

وی افزود: نداشتن نظارت صحیح بر ساخت و ساز بیمارستان‌ها، غیر‌استاندارد شدن این ساختمان‌ها را به دنبال دارد.

حسنی ادامه داد: چندبارگی کارها در پروژه‌های پزشکی و بیمارستانی تبدیل به عادت شده که این عادت منجر به هدررفت بودجه‌ می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان به نقش خیرین در احداث بیمارستان‌های جدید اشاره کرد و تصریح کرد: به دلیل نبود اعتباراتی که وعده آنها از سوی دولت داده شده و همچنین بودجه ناکافی برای تهیه تجهیزات پزشکی، خیرین بسیاری در این زمینه وارد عمل شده و علاوه بر احداث بیمارستان، تجهیزات آن را نیز تامین می‌کنند. دولت به همکاری مجلس می‌تواند علاوه بر تامین بودجه، از این خیرین حمایت لازم را به عمل آورد.


تذکر نایب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس به وزیر نیرو

 

امیدوار رضایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی را در صحن علنی مجلس (چهارشنبه ۹ آذرماه) قرائت کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گراش من، علی اصغر حسنی نماینده مردم لارستان، خنج و گراش به نامجو وزیر نیرو برای اقدام قانونی در خصوص تخلفات کارشناسان سازمان آب منطقه ای استان فارس تذکر داد. 


بی توجهی برخی مسئولين باعث عقب افتادگی روستا ها شده است

 

علی اصغر حسنی، نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس هشتم  

نايب رئيس مجمع نمايندگان استان فارس

بی توجهی برخی مسئولين باعث عقب افتادگی روستا ها شده است

نايب رئيس مجمع نمايندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با حضور در بخش صحرای باغ با اعضای شورا های اسلامی روستا های کارگاه، هرمود، عمادده و دشتی ديدار و بر رفع مشکلات مردم اين منطقه تاکيد کرد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گراش من  علی اصغر حسنی در ديدار چهره به چهره با اهالی روستای هرمود صحرای باغ لارستان از نزديک در جريان مسائل و مشکلات مردم اين روستا قرار گرفت.

وی مهمترين مشکلات بخش صحرای باغ و روستا های تابعه،  بهسازی راه های روستاها، گاز کشی، ايجاد مجموعه ورزشی و امکانات رفاعی، تامين اعتبار پروژه های عمرانی، ارتقاء سطح بهداشت و درمان، راه اندازی مدارس در مقاطع مختلف، آسفالت کوچه هاو معابر عنوان کرد.

وی افزود: به دليل پديده خشكسالي در چند سال اخير، محروميت و فقر در روستاها افزايش يافته است و کشاورزان دچار آسيب های شديدی شده اند.  

علی اصغر حسنی نماينده حوزه جنوبی استان فارس تصريح کرد: در جهت رفع محروميت و زدودن چهره فقر از روستا ها نيازمند برنامه ريزی دقيق و مدون هستيم و مسولين استان بايد برای اجرايی شدن هر چه بيشتر مصوبات سفر های هيات دولت  به استان فارس تلاش کنند.

 وي با اشاره به عملکرد دولت در بخش روستايي عنوان کرد: تلاش در مسير محروميت زدايي از روستاها ضرورت دارد و نگاه محروميت زدايی مسئولين بايد با برداشتن گام های بزرگی در روستا ها همراه باشد.   

عضو هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت:  مسئولان بايد خدمت خالصانه و خستگي ناپذير به مردم به ويژه محرومان و مستضعفان را سرلوحه کار خويش قرار دهند و در مسير توسعه و پيشرفت اين مرز و بوم همت گمارند .

وي تصريح كرد: حمايت از محرومان و توانمندسازي آنان بايد به يكي از وظايف جدي همه دستگاه‌هاي اجرايي تبديل شود و به موازات ديگر برنامه و پروژه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، سياسي و عمراني به طور ويژه مورد توجه قرار گيرد.

وی با اشاره به کم کاری برخی از دستگاه های دولتی در روستاها افزود: متاسفانه بر خلاف تاکيدات مقام معظم رهبری و دولت بر حضور تمامی دستگاه ها در روستاها و رفع محروميت،  برخی دستگاه های دولتی نسبت به اجرای مصوبات بی توجه هستند و پروژه های خود را نيمه تمام رها کرده اند و اين بی توجهی باعث عقب افتادگی روستاها شده است.

حسنی با انتقاد از برخی بی توجهی ها اظهار داشت: با توجه به پيگيری های صورت گرفته، حدود يک سال پيش ارتقاء روستای عمادده به شهر و استقرار شهرداری در اين روستا به تصويب رسيده که متاسفانه تا به حال اين مصوبه اجرايی نشده است.

وی با اشاره به سفر های دور چهار رئيس جمهور به استان فارس اظهار داشت: فرماندارن و بخشداران بايد خود را برای معرفی مشکلات مردم در سفر قريب الوقوع رئيس جمهور به استان فارس و شهرستان های لارستان، خنج و گراش آماده کنند و اين منطقه برای رفع مشکلات نيازمند معرفی ضرورت ها و پتانسيل های موجود  است.   

اين نماينده مردم در بهارستان افزود: استان فارس، يکی از استان ها پهناور ايران اسلامی به شمار می رود که متاسفانه گستردگی اين استان با 29 شهرستان گاهی باعث ميشود مشکلات برخی از مردم پنهان بماند که اميدواريم با حضور مهندس صادق عابدين استاندار انقلابی، مشکلات مردم کاهش يابد.

وی افزود:تيم مديريتی استاندار از افراد ارزشی و با تجربه تشکيل شده است که در اين راستا می طلبد مردم در جهت پيشبرد اهداف نظام با مسئولين همکاری داشته باشند.

حسنی اضافه کرد: لارستان، خنج و گراش جای مسئولين پشت ميز نشين و بی توجه به مسائل و مشکلات مردم نيست و اگر مسئولی در وظيفه خود کوتاهی کند قطعا آن را به مردم معرفی می کنيم.

نماينده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی  با بيان اينکه بهاي بسيار زيادي براي شكل گيري انقلاب و تداوم آن پرداخت شده است اظهار داشت: انقلاب اسلامی در سايه عدالت به مردم خدمت می کند و مديران بايد در اين راستا با انگيزه جهادی، ايثار و از خودگذشتگی  در خدمت مردم باشند. 

 

تسلط مافیای شرکت‌های دخانیات بر روی دولت تأسف‌بار است

حسنی با انتقاد از دولت به‌علت چاپ نشدن تصاویر هشداردهنده دخانیات:

تسلط مافیای شرکت‌های دخانیات بر روی دولت تأسف‌بار است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که وجود مافیا شرکت‌های دخانیات و تسلط این گروه‌ها بر سازمان‌های دولتی موجب چاپ نشدن تصاویر هشداردهنده می‌شود، گفت: همه مسئولان باید عزم خود را برای تضعیف و نابودی مافیای شرکت‌های دخانیات جزم کنند.

علی‌اصغر حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان این که در سال گذشته حدود ۱۲ تصویر هشداردهنده از سوی ستاد کشوری مبارزه با دخانیات به تصویب رسید، گفت: قرار بود که چهار تصویر هشداردهنده تا پایان مهرماه سال جاری بر روی دخانیات به‌ویژه سیگار چاپ شود، اما متأسفانه هنوز این طرح اجرایی نشده است.

نماینده مردم گراش و لارستان و خنج در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از دولت به‌علت اجرایی نکردن طرح چاپ تصاویر هشداردهنده بر روی دخانیات، افزود: دولت نه تنها این تصاویر را اجرایی نمی‌کند، بلکه در مصوبه جدید خود اقدام به تصویب و اجرای طرح عرضه دخانیات در اماکن عمومی کرده است، که این جای تأسف دارد.

وی با بیان این که اجرای طرح‌های ضد دخانیات مانند چاپ تصاویر هشداردهنده بر روی سیگار موجب کاهش گرایش مردم به‌ویژه جوانان به دخانیات می‌شود، بیان کرد:‌ جوان وقتی که عاقبت استعمال دخانایت را می‌بیند، از استفاده از این مواد خودداری می‌کند.

حسنی با بیان این که وجود مافیا شرکت‌های دخانیات موجب چاپ نشدن تصاویر هشداردهنده می‌شود، افزود: این گروه‌ها با قدرت و تسلط که در سازمان مربوطه دولت دارند، اقدام به تعویق انداختن چاپ تصاویر هشداردهنده می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با بیان این که مسئولان دولتی باید از حمایت شرکت‌های دخانیات دست بردارند، تأکید کرد: همه مسئولان باید عزم خود را برای تضعیف و نابودی مافیای شرکت‌های دخانیات جزم کنند.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که افزایش قیمت محصول‌های دخانیات به‌ویژه سیگار موجب کاهش استعمال این محصول می‌شود، بیان کرد: طرح افزایش قیمت در کشور‌های دیگر اجرا و نتیجه‌های بسیار خوبی داشته است، از این‌رو مسئولان باید با افزایش قیمت دخانیات از رشد میزان گرایش جوانان به دخانیات جلوگیری کنند.

براساس آمار گمرک، میزان واردات سیگار در نیمه نخست امسال به ۳۹ میلیون دلار رسیده این در حالی است که میزان سیگار وارداتی در شش ماهه نخست سال ۸۹ معادل ۱۵ میلیون دلار بوده است‌ که در همین رابطه شاهد رشد فاحش واردات سیگار در سال‌جاری هستیم، آمار کمرگ نیز با تأیید این مطلب از افزایش ۴۰/۱۵۵ درصدی واردات سیگار در قیاس با سال گذشته خبر می‌دهد، در این مدت سوییس، امارات متحده عربی و ترکیه نیز سه کشور عمده مبدأ واردات سیگار به کشور هستند.

این در حالی است که طی هفت ماهه سال ۸۹ واردات سیگار کشور یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نخ بود که این میزان امسال با رشد ۷۸ درصدی به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون نخ رسیده است

چند خبر کوتاه از گراش، اوز و لار

بهسازی معابر در هرمود مهر خویی

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی  طی نامه ای به اردکانی  معاون عمرانی استانداری فارس خواستار اجرای طرح هادی و بهسازی معابر در روستای هرمود مهر خویی از توابع بخش مرکزی لارستان شد.

وی در این نامه از عدم اجرای مصوبه سال 83 طرح هادی روستا انتقاد کرده و خواستار پیگیری مسئولین شده است.

 راه اندازی اداره کار و امور اجتماعی در گراش

حسنی طی نامه ای به دکتر شیخ الاسلام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خواستار راه اندازی اداره کار و امور اجتماعی در شهرستان گراش شد.

 راه اندازی درمانگاه در اوز

علی اصغر حسنی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به دکتر ایمانیه قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار راه اندازی درمانگاه شماره 2 در بخش اوز شد. وی در این نامه بر ضرورت راه اندازی این واحد خدمات درمانی تاکید کرده است.

 انتن دهی تلفن همراه در هود اوز

حسنی طی نامه ای به مدیرعامل مخابرات استان فارس خواستار بررسی مشکلات انتن دهی تلفن همراه در روستای هود از توابع بخش اوز شد.

 تاسیس نمایندگی اداره ورزش و جوانان در بخش ارد

حسنی طی نامه ای به مدیر کل تربیت بدنی استان فارس خواستار راه اندازی نمایندگی اداره ورزش و جوانان در بخش ارد از توابع شهرستان گراش شد.

وی در این نامه بر محرومیت این بخش تاکید و از مدیر کل تربیت بدنی استان خواسته تا نسبت به راه اندازی این نمایندگی تسریع کند.  

وزيرکشور ارتقاء روستای دهکويه به شهر را اعلام کند

علی اصغر حسنی نماینده لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی

نايب رئيس مجمع نمايندگان استان فارس از آماده بودن طرح توجيهي روستای دهکويه از توابع بخش مرکزی شهرستان لارستان جهت ارتقاء به شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گراش من، علی اصغر حسنی نماينده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به نجار وزير کشور خواستار تسريع در ارتقاء روستای دهکويه به شهر شد.

وی افزود: با توجه به پيگيري های انجام شده در خصوص معرفی لارستان به عنوان منطقه محروم و محروميت زدايی از شهرستان های گراش، خنج و لارستان ، شاخصهاي منطقه اي اين شهرستان ها مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفته است و بعضي از روستاها تابعه برای ارتقاء  در مرحله صدور مجوز و تائيديه وزارت كشور واستانداري فارس مي باشد. كه با ارتقاء اين روستاها به شهر ، قطعاً شاهد پيشرفتهاي خوبي در حوزه هاي مختلف خواهيم بود و با تاسيس شهرداري و ادارات در شهرهای جديد، مشكل و مطالبات اهالي منطقه بهتر و آسانتر قابل پيگيری است.

حسنی تصريح کرد: برخی از روستاها در شهرستان های لارستان، خنج و گراش وجود دارند که جمعيت آن ها در حد شهر است و از وسعت زيادي برخوردارند که بايد به شهر ارتقاء پيدا کنند.

وی گفت: روحيه پر شور و تعامل بسيار عالي اهالی روستا ها با مسوولان مي طلبد که در جهت رفع مشکلات و بهرمندی اهالی  از خدمات دولتی به آنها خدمت کرد.  

علی اصغر حسنی اظهار داشت: با توجه به اينکه 2 سال از تصويب استقرار شهرداری در روستای عمادده مرکز بخش صحرای باغ می گذرد متاسفانه هنوز اين مصوبه اجرايی نشده است و مردم منطقه از اين وضعيت ناراحت هستند.  

وی با توجه به فاكتورهاي موجود، در روستا های فيشور، بيد شهر، دهکويه و شرفويه اظهار داشت: آمادگي ارتقاء اين روستا ها به شهر وجود دارد و اميدواريم با انجام اين امر آرزوي ديرينه مردم منطقه تحقق يابد.

اين نماينده مجلس خاطر نشان کرد: بخش ارد فاقد شهرداری است که اين امر باعث بروز مشکلاتی برای اهالی شده  که انتظار می رود دولت خدمت گذار در جهت استقرار شهرداری در اين بخش گام موثری بردارد.

نايب رئيس مجمع نمايندگان استان فارس از ارتقاء دهستان های درزوسايبان و فداغ در آينده نزديک به بخش خبر داد و افزود: ارتقاء اين مناطق به منظور رفع مشکلات مردم است و در اين راستا مسئولين بايد توجه داشته باشند که همه از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به طور مساوی استفاده کنند و برای ايجاد رشد و توسعه متوازن در روستا ها و بين شهر ها نياز به تلاش جدی مسئولين است.

وی با اشاره به سه دوره سفرهای استانی هيات دولت به استان فارس اظهار داشت: در اين جلسات اعتباراتی توسط رئيس جمهور و هيات دولت به شهرستان های جنوبی استان فارس اختصاص يافته که برای اجرای همه طرح‌ها و رفع مشکلات منطقه کافی نيست و بايد اعتبارات ويژه‌ای برای اين منطقه محروم  اختصاص يابد.

وی با اشاره به اينکه مردم لياقت و شايستگی خدمت بيشتر دارند،خاطر نشان ساخت: اراده مسئولان در شهرستان های لارستان، خنج و گراش بايد در جهت خدمت به مردم نمايان باشد و مسئولين جز خدمت خالصانه و صادقانه به مردم وظيفه ای ديگری ندارند و بايد تلاش شود تا وضعيت منطقه متحول و اين تحول نياز به عزم جدی مردم و مسئولان دارد.

خبر های کوتا از شهرستان های خنج و لارستان

پیگیری اختصاص منی بوس برای روستای براک

حسنی طی نامه ای به ارشاد منش رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کل کشور خواستار اختصاص یک دستگاه منی بوس به روستای براک از توابع بخش مرکزی لارستان جهت تردد به مرکز شهرستان شد .

بررسی مشکلات شهرک جدید کهنویه

حسنی طی نامه ای به رئیس سازمان شهرداری ها و هیاریهای کل کشور خواستار بررسی مشکلات شهرک جدید کهنویه از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد. وی در این نامه مهمترین مشکلات این شهرک تقویت شبکه برق، تلفن ثابت، لبه گذاری و آسفالت خیابان ها عنوان کرد.

وی همچنین در نامه دیگری به مهندس ارشاد منش خواستار احداث بلوار در این روستا شد وی قرار گرفتن این روستا در مسیر اصلی خنج شیراز و تردد کامیون های سنگین و تصادفات جاده ای را مورد تاکید قرار داده است.

پیگیری تامین اعتبار جهت تامین آب روستای هرمود عباسی

حسنی طی نامه ای به مدیر عامل شرکت توزیع برق منطقه ای فارس خواستار تامین اعتبار جهت برق رسانی به چاه آب روستای هرمود عباسی از توابع بخش مرکزی لارستان شد. وی در این نامه فاصله جاه آب تا مرکز روستا و محرومیت این روستا را مورد تاکید و بررسی قرار داده است.

پیگیری تامین آب برای روستای جم کوکو

حسنی طی نامه ای به مدیر عامل شرکت آبفای روستایی فارس خواستار بررسی مشکلات اهالی روستای جم کوکو از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج در خصوص تامین آب و حفر چاه در روستای مذکور شد. 

 

پیگیری مشکلات روستای جهره و مرگماری

حسنی طی نامه ای به معاون عمرانی استانداری فارس خواستار بررسی مشکلات روستای جهره از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد . وی در این نامه به مهمترین مشکلات این روستا از جمله قطع آب روستا، تهیه سوخت گازوئیل کشاورزان، احیاء و مرمت قنات روستا، برقی شدن چاه های کشاورزی و تکمیل بند خاکی در روستای مذکور اشاره کرده است .

وی در نامه دیگری به معاون عمرانی استانداری فارس خواستار بررسی مشکلات روستای مرگماری از توابع بخش بنارویه شهرستان لارستان شد. حسنی در این نامه بر محرومیت روستای مذکور تاکید کرده است.

بازسازی جاده کرمستج

علی اصغر حسنی طی نامه ای به مدیر کل راه و ترابری لارستان خواستار بازسازی و ترمیم جاده دوراهی کرمستج به طول 3 کیلومتر شد. وی در این نامه به مشکلات اهالی روستای کرمستج از توابع بخش مرکزی لارستان اشاره کرده است .

وزير آموزش و پرورش درد دل دانش آموزان بخش بنارويه را گوش کند

 

انتظار يک نماينده مجلس از وزير

وزير آموزش و پرورش درد دل دانش آموزان بخش بنارويه را گوش کند

نايب رئيس مجمع نمايندگان فارس در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به وزير آموزش و پرورش خواستار تسريع در ارتقاء نمايندگی آموزش و پرورش در بخش بنارويه لارستان به اداره مستقل شد.  

علی اصغر حسنی با بيان اينکه رسيدگي به امور فرهنگي در بخش بنارويه به كندي پيش مي‌رود افزود: سال 1385 مقرر شده است تا نمايندگی آموزش و پرورش به منظور رسيدگی بيشتر به امور فرهنگی و رفع  مشکلات فرهنگيان به اداره مستقل تبديل شود اما متاسفانه با توجه به گذشت زمان و تعداد مکاتبات، هنوز مصوبه تاسيس اداره آموزش و پرورش در بخش بنارويه اجراء نشده است.

وی افزود: حضور مردم بنارويه در صحنه های مختلف دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان گر اتحاد و وحدت مردم اين منطقه  است که می طلبد وزارت آموزش و پرورش در جهت رفع مشکلات 4 هزار دانش آموز اين بخش گام های موثری بردارد. 

علی اصغر حسنی نماينده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: در مدت اين 3 سال سعی کرده ام تا محروميت های منطقه را به مسئولين کشوری و استانی گوشزد کنم تا مردم لارستان، خنج و گراش با رفع محروميت و رسيدگی به مشکلات مردم در جايگاه اصلی خود قرار بگيرند.  

وی تصريح کرد: آموزش و پرورش كانون مهم توليد علم و دانايي در كشور است و ايجاد هر بستر توسعه و تحول در کشور، نتيجه کار و تلاش ما را در آموزش و پرورش نشان می دهد.

وی با بيان اينکه اموزش و پرورش اساس فرهنگ يک کشور است افزود: تعليم و تربيت صحيح چرخه پيشرفت و رشد را در کشور به حرکت در می آورد و در اين راستا آموزش و پرورش بايد رسيدگی به مناطق محروم را از اولويت های  کاری خود بداند.

نايب رئيس مجمع نمايندگان استان فارس خاطر نشان ساخت:  تقويت و نظارت بيشتر آموزش و پرورش در مناطق محروم يک امر ضروری است و نبايد بی توجهی مسئولين باعث از بين رفتن فرصت ها و هدر رفتن استعداد ها شود.

وی گفت: آموزش و پرورش بايد در راستای ايجاد عدالت و توزيع عادلانه امکانات در روستا ها و مناطق محروم کار کند در غير اين صورت متوجه مهاجرت روستاییان می شويم که اين امر باعث ميشود تعدادی از واحدهاي آموزشي در اين مناطق تعطيل شوند و افرادی که توانايي پرداخت هزينه تحطيل خود را در مناطق ديگر ندارند از ادامه تحصيل باز می مانند.

اين نماينده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: دولت و مجلس همواره در راه خدمت رسانی به مردم با هم در تلاش هستند و در اين راستا دولت نهم و دهم تابلو همت مضاعف و کار مضاعف را برای مردم به نمايش گذاشته است اما هنوز در زمينه های مختلف کمبود های است که مسئولين بايد به آن توجه ويژه ای داشته باشند.

اين نماينده اصولگرای مجلس هشتم شورای اسلامی تصريح کرد: مسئولين بايد برای خدمت به مردم توان مضاعف داشته باشند و در اين راستا کم کاری و بی توجهی  از هيچ مسئولی پذيرفتنی  نيست و ما بايد در جهت ايجاد عدالت با استفاده از فرمايشات امام راحل و رهنمود های مقام معظم رهبری در مسير خدمت رسانی به مردم به دور از فضا سازی های سياسی  حرکت کنيم.

 

خبر های کوتاه از لارستان، خنج و گراش

ایجاد فضای ورزشی برای فرهنگیان گراش

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش بنا به درخواست مدیر آموزش و پرورش گراش خواستار تامین اعتبار جهت ساخت سالن ورزشی سرپوشیده برای فرهنگیان این شهرستان شد.

 

بررسی مشکلات مسکن روستایی شهرستان خنج

حسنی طی نامه ای به سرپرست بانک مسکن شعب استان فارس خواستار رفع مشکلات تسهیلات بانکی به متقاضیان روستا های شهرستان خنج شد.

 

پیگیری اختصاص ماشین حمل زباله برای روستای کهنویه

حسنی طی نامه ای به رئیس سازمان شهرداریها و دهیاری ها کل کشور خواستار اختصاصی یک دستگاه ماشین حمل  زباله به روستای کهنویه از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد.

  

پیگیری بازسازی مدارس روستای لاغر

حسنی طی نامه ای به دست نیان مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس خواستار مرمت و بازسازی مدارس در روستای لاغر از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد.

 

پیگیری تامین اعتبار برای شهرداری بنارویه

حسنی طی نامه ای به رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کل کشور خواستار تخصیص اعتبار جهت شهرداری بنارویه از توابع شهرستان لارستان شد.

وی در نامه های جداگانه  به مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس خواستار تامین اعتبار برای تکمیل  و ساخت مسجد امام رضا (ع) و حسینیه شهید بهشتی در بنارویه شد.

 

بهسازی جاده روستای لب اشکن

حسنی طی نامه ای به مدیر کل راه و ترابری لارستان خواستار بهسازی جاده روستای لب اشکن از توابع بخش مرکزی شهرستان گراش شد.

 

تامین آب سالم برای روستای چاه نهر

حسنی طی نامه ای به مدیر عامل آبفای روستایی استان فارس خواستار تامین آب سالم برای روستای چاه نهر از توابع بخش مرکزی شهرستان لارستان شد. وی در این نامه بر محرومیت منطقه و روستا تاکید کرده است.

 

پیگیری ساخت جاده مواطلاتی لارستان داراب

حسنی طی نامه ای به مدیرکل راه و ترابری لارستان خواستار تکمیل و تخصیص اعتبار جهت پروژه جاده مواصلاتی شهرستان های لارستان و داراب شد.

 

پیگیری نصب آنتن BTS در چاه نهر

حسنی طی نامه ای به مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس خواستار نصب آنتن BTS در روستای چاه نهر از توابع بخش مرکزی لارستان شد وی در این نامه همچنین از مدیر عامل خواست تا نسبت به راه اندازی تلفن GSM  در روستای مذکور اقدام کند.

 

 

اختصاص يک دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی روستای درزوسايبان لارستان

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تحويل يک دستگاه آمبولانس به شبکه بهداشت و درمان لارستان خبر داد و افزود: با توجه به پيگری های صورت گرفته و همکاری شبکه بهداشت و درمان اين شهرستان يک دستگاه آمبولانس جهت استفاده در مرکز بهداشتی و درمانی روستای درز و سايبان تحويل شبکه بهداشت  و درمان شهرستان لارستان گرديد.

 علی اصغر حسنی افزود: به منظور رفع مشکلات مراکز بهداشتی و درمانی در لارستان برای حمل و نقل بيماران و به منظور تحقق يافتن برنامه‌ها و اهداف وزارت بهداشت و آموزش پزشکی  در حوزه سلامت اين دستگاه آمبولانس به شبکه بهداشت و درمان لارستان تحويل داده شده است.

وی خاطر نشان ساخت : اين آمبولانس پيشرفته به منظور انجام فعاليتهای امدادرسانی به مصدومين و مجروحان حوادث و انتقال بيماران بستری شده در مرکز بهداشت و درمانی روستای درز و سايبان مورد استفاده قرار می گيرد.حسنی ابراز اميدواری کرد که به زودی يک دستگاه آمبولانس ديگر به مرکز درمانی روستای کورده بخش مرکزی لار تحويل داده خواهد شد. 

آموزش و پرورش با برداشتن گام های موثر، رسيدگی به مدارس روستاها را تحقق بخشد

نايب رئيس مجمع نمايندگان فارس:

آموزش و پرورش با برداشتن گام های موثر، رسيدگی به مدارس روستاها را تحقق بخشد

نايب رئيس مجمع نمايندگان استان فارس با اشاره به مشکلات مدارس روستاهای شهرستان های لارستان، خنج و گراش  اظهار داشت: آموزش و پرورش با برداشتن گام های موثر، رسيدگی به مدارس روستاها را تحقق بخشد.

علی اصغر حسنی طی نامه ای به روزيطلب رئيس سازمان آموزش و پرورش استان فارس خواستار تسريع در رفع مشکلات دانش آموزان روستا های هرم از توابع بخش جويم و هرمود مهرخويي ازتوابع بخش مرکزی لارستان شد.

وی افزود: بيش از 90 دانش آموز پسر و دختر  در مقطع تحصيلی متوسطه در روستای هرمود مهر خويی بخش مرکزی لارستان از نبود آموزشگاه دوره متوسطه رنج می برند و تعدادی از اين دانش آموزان ترک تحصيل و تعداد ديگری نيز به شهر های همجوار جهت ادامه تحصيل مهاجرت کرده اند که متاسفانه نبود آموزشگاه در اين روستا برای خانواده ها و اهالی اين منطقه مشکلاتی را به وجود آورده است.

نماينده مردم لارستان، خنج و گراش تصريح کرد: دولت بايد با عملکرد خود در زمينه های مختلف آموزش و پرورش، فرصت های تعليم و تربيت در راستا ايجاد عدالت اجتماعی  در روستا ها به وجود بياورد و محروميت را از چهره روستا ها پاک کند.

وی افزود: يکی از مشکلات دانش آموزان روستای هرم نبود دبيرستان دولتی در اين منطقه است که با توجه به تعداد دانش آموزان در حال تحصيل و همکاری اعضای شورای اسلامی روستا  می طلبد سازمان آموزش و پرورش استان فارس نسبت به دولتی کردن دبيرستان غير انتفايی اين روستا اقدام نمايد.   

عضو کميسيون اصولگرای مجلس شورای اسلامی ضمن تاکيد بر تعميق باورهای اعتقادی و اسلامی و ترويج باورهای فرهنگی و مذهبی بين دانش اموزان و ارائه مباحث قرآنی و ارزشی اظهار داشت: برای بهره برداری از دانش های روز جهان و اگاهی از مباحث ارزشی و اسلامی در روستا ها بايد توسط آموزش و پرورش گام های اساسی و موثر برداشته شود تا در اين جهت حتي يک روستايی، نباد از خدمات ارزشمند انقلاب جمهوری اسلامی بی بهره و بی نصيب بماند.

وی افزود: برای توسعه فضای عمرانی آموزش و پرورش روستايي لارستان بايد طرح ها و پروژه های  اولويت دار آموزش و پرورش در کميته برنامه ريزی طرح و ارائه شود تا نسبت به تامين اعتبار اقدام لازم صورت گيرد.                                              

ب رئیس مجمع نمایندگان فارس: خواستار تسريع در اجرای طرح های آبخيزداری بخش بيرم شد

علی اصغر حسنی نایب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم

نماينده لارستان،خنج و گراش گفت: اجرای طرح های آبخيزداری در روستا ها، مشکلات کم آبی را در روستا ها کاهش می دهد.

علی اصغر حسنی طی نامه ای به دکتر علي سلاجقه معاون وزير جهاد کشاورزي و رييس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور خواستار تسريع در اجرای طرح آبخيزداری در روستا های لاورستان، نجف آباد، علی آباد، کمال آباد،محمد قاسمی بالاده و آبکنه از توابع بخش بيرم لارستان شد.

وی با اشاره به اينکه طرح مطالعاتی تفصيلی اجرای پروژه های ابخيزداری در بخش بيرم توسط اداره کل منابع طبيعی و آبخيزاداری استان به اتمام رسيده است، اظهار داشت: بروز خشکسالي در دهه گذشته منطقه جنوب فارس را بشدت تحت فشار کم آبی قرار داده است و تنها گزينه مبارزه با اين بحران اجراي عمليات آبخيزداري در منطقه لارستان است.

علی اصغر حسنی با اشاره به وضعيت خشکسالي در منطقه جنوب استان فارس اظهار داشت: اجراي عمليات آبخيزداري در شرايط فعلي يکي از اولويت هاي اصلي حفظ آب و خاک محسوب مي شود و اختصاص اعتبار مورد نياز و حرکت سريع تر اداره کل منابع طبيعی در خصوص اجرای اين طرح در مناطق آسيب ديده مهم و ضروری است.

وی تصريح کرد: برای اجرای طرح های آبخيزداری در منطقه گرم و خشک لارستان، خنج و گراش نيازمند جذب اعتبارات ملی هستيم و بايد در تدوين سند چشم انداز توسعه اين منطقه نگاه ويژه‌اي به طرح‌هاي آبخيزداري شود.

حسنی با اشاره به اهميت آبخيزداري در حوزه منابع طبيعي گفت: لارستان،خنج و گراش، شهرستان های خشک و کم آب استان فارس هستند اما در طول فصل هاي مختلف سال از آب هاي سطحي خوبي برخوردار می شوند که اين موضوع بر اهميت اجراي طرح هاي آبخيزداري در اين منطقه مي افزايد.  

اين نماينده جنوب استان فارس خاطر نشان ساخت: هزينه اجراي طرح های آبخيزداری در مقايسه با جبران خسارت و پيامدهاي ناشی از خشکسالي بسيار ناچيز است که مسئولين امر بايد نسبت به افزايش اعتبارات در جهت اجرای طرح های آبخيزداری و تقويت آب های زيرزمينی تلاش کنند.

خبر های کوتاه از روستاهای شهرستان های لارستان و خنج

 

پیگیری مشکلات برق در روستای جهره

علی اصغر حسنی طی نامه ای به بهزاد معاون وزیر نیرو در امور مجلس خواستار رفع مشکلات برق روستای جهره از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد. وی در این نامه با اشاره به تعداد 40 خانوار بر حل مشکلات مردم و برخورداری اهالی این روستا از نعمت برق تاکید کرده است .

 

بررسی خشکسالی در روستای لاغر

حسنی طی نامه ای به پیش بین معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی مشکلات خشکسالی در روستای لاغر از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد. در این نامه بر محرومیت روستا و تخصیص اعتبارات بلاعوض به کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی تاکید شده است.

 

بررسی مشکلات رانندگان تاکسی برون شهری گراش

حسنی طی نامه ای به رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خواستار بررسی مشکلات رانندگان تاکسی برون شهری شهرستان گراش شد. وی با اشاره به نبود سهمیه بنزین اختصاصی برای رانندگان خواستار رفع مشکل و اختصاص سهمیه بنزین برای رانندگان شد.

 

بررسی مشکلات کشاورزان در روستای مکویه

علی اصغر حسنی طی نامه ای به نامجو وزیر نیرو خواستار بررسی و رفع مشکلات کشاورزان روستا های شهرستان خنج شد. وی در این نامه در خصوص مشکلات کشاورزان روستای مکویه اظهار داشت:صدور مجوز پروانه چاه و برقی کردن چاهای آب کمک زیادی به کشاورزان و اهالی روستا می کند.

  

بررسی مشکلات فرستنده های تلویزیونی در روستای لاغر و چاه نهر

حسنی طی نامه ای به کشفی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس خواستار رفع مشکلات فرستنده های تلویزیونی در روستاهای  لاغر از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج و چاه نهر از توابع بخش مرکزی لارستان شد.

 

درخواست آسفالت کوجه های روستای جنگویه

حسنی طی نامه ای به معاون عمرانی استانداری فارس خواستار بهسازی روستای جنگویه شد. وی گفت: وضعیت نامناسب کوچه های این روستای محروم برای تردد مردم مشکلات عدیده ای به وجود آوره است که امیدوار هستم آسفالت این کوجه ها مشکلات رفت و آمد اهالی را رفع کند.

وی در نامه دیگری به معاون عمرانی استانداری فارس خواستار کانال کشی آب در روستای کهنویه از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد.

 

پیگیری مشکلات ورزشی روستای لاغر

حسنی طی نامه ای به موید سرپرست اداره کل تربیت بدنی استان فارس خواستار تامین تجهیزات و امکانات ورزشی جهت استفاده اوقات فراغت جوانان روستای لاغر از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد.

خبر های کوتاه از لارستان، خنج و گراش

پیگیری ایجاد تفرجگاه در بیرم

علی اصغر حسنی طی نامه ای به مهندس ارشادمنش رئیس سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور خواستار اختصاص و تامین اعتبار برای ایجاد تفرجگاه در جنوب شرق بیرم شد.

 

پیگیری تاسیس خانه بهداشت در روستای های  لاغر و جنگویه

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار راه اندازی خانه بهداشت در روستای های  لاغر و جنگویه  از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد. وی گفت: اهالی این روستا ها مجبور هستند برای درمان خود مسافت طولانی تا مرکز شهرستان را طی کنند.

 

پیگیری ساخت کتابخانه در بیرم

علی اصغر حسنی نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس خواستار اختصاص بودجه برای احداث مجتمع فرهنگی در شهر بیرم شد.

وی در این باره اظهار داشت: ساخت مجتمع فرهنگی در شهر بیرم با توجه به نیاز منطقه به کتابخانه و سالن مطالعه ، یکی از مصوبات سفر سوم رئیس جمهور و هیات دولت به استان فارس است که امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته در آینده نزدیک این پروژه عملیاتی شود.

 

پیگیری تاسیس درمانگاه کهنویه

حسنی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار تاسیس درمانگاه در روستای کهنویه از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد.

 

 پیگیری راه اندازی دبیرستان در مکویه

 حسنی طی نامه ای به مدیر کل سازمان آموزش و پرورش استان فارس خواستار تاسیس آموزشگاه مقطع تحصیلی متوسطه در روستای مکویه از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد. وی در این نامه به مشکلات دانش آموزان اشاره کرده است.

 

پیگیری ساخت مدرسه استثنایی بنارویه

حسنی طی نامه ای به دست نیان مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس خواستار اختصاص بودجه برای احداث آموزشگاه استثنایی نغمه در شهر بنارویه شد. وی در این باره گفت: آموزشگاه استثنایی نغمه شهر بنارویه دارای تنها یک واحد آموزشی است و چندین سال از تاسیس آن می گذرد ولی متاسفانه فاقد ساختمان مستقل جهت تحصیل دانش آموزان می باشد.

 

بررسی مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در روستای مکویه

علی اصغر حسنی طی نامه ای به مدیر عامل شرکت مخابرات فارس خواستار رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه اول در روستای مکویه از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد.

وی در این نامه بررسی مشکلات روستا های همجوار را مورد تاکید قرار داده است.  

 

پیگیری مشکلات ورزشی گراش

علی اصغر حسنی بنا به درخواست رئیس اداره ورزش و جوانان گراش طی نامه ای به دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان خواستار رفع مشکلات سالن های سرپوشیده ورزشی شهرستان گراش شد. وی نبود سیستم سرمایشی جهت سالن ها در دمای هوا بالای 45 درجه را مورد تاکید قرار داده است.

پیگیری تاسیس مرکز درمانی در چاه نهر

حسنی از رئیس شبکه بهداشت و درمان لارستان خواست تا نسبت به رفع مشکلات خانه بهداشت روستای چاه نهر پیگیری کند. وی در این نامه اختصاص یک دستگاه امبولانس و تبدیل خانه بهداشت به مرکز درمان و در اختیار گذاشتن یک پزشک عمومی تاکید کرده است .

نايب رئيس مجمع نمايندگان فارس:دفتر نظام مهندسی در شهرستان های خنج و گراش داير شود

علی اصغر حسنی در مجلس شورای اسلامی

نايب رئيس مجمع نمايندگان استان فارس طی نامه ای به نيکزار وزير راه و شهرسازی خواستار تسريع در راه اندازی و افتتاح دفتر نمايندگی سازمان نظام مهندسی در شهرستان های خنج و گراش شد.

علی اصغر حسنی نماينده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به افزايش فزاينده رو به رشد مهندسين در رشته هاي مختلف عمراني و به منظور سازماندهی و کاربردی کردن علم و قانون در حوزه معماری و ساختمان سازی،  و همچنين ضرورت كنترل ساخت و سازها به لحاظ بالا بودن هزينه هاي ساخت و وجود عوامل مخرب طبيعي مانند زلزله ايجاب مي كند که دفاتر نمايندگی سازمان نظام مهندسی در شهرستان های خنج و گراش راه اندازی شود.

وی افزود: نظارت دقيق مهندسين در ساخت و ساز ها بسيار مهم و تاثير گذار است و تشکيل سازمان مردم نهاد نظام مهندسی به نظارت بيشتر مهندسين  و توجه به استاندارد سازی در امر ساخت و ساز  دوچندان می کند.

وی با اشاره به قرار گيری منطقه گراش و خنج  بر روی خط زلزله تصريح کرد: ايجاد دفتر نمايندگی نظام مهندسی در چنين مناطقی به منظور ارتقاء سطح فعاليتهای مهندسی، قانونمند کردن و سازماندهی گروه مهندسين يک ضرورت اجتناب ناپذير است.

اين نماينده مردم در خانه ملت با تاكيد بر رعايت مسائل فني در ساخت و ساز واحدهاي مسكوني تصريح كرد: با رعايت مسائل فني مي‌توان از بسياري از حوادث و خسارت‌هاي ناگوار پيشگيري كرد.

حسنی بيان داشت: سازمان نظام مهندسی برای تحقق هداف سازمانی خود بايد به طور مستقيم با توليد کنندگان مصالح ساختمانی ارتباط داشته باشد و در اين راستا بايد شان و منزلت معماری ايرانی -  اسلامی حفظ و جلو ترويج معماری غرب جهت احداث بنا ها گرفته شود.

وی افزود: اميدواريم با راه اندازی اين دفاتر در مرکز شهرستان های خنج و گراش شاهد استفاده از پتانسيل های موجود در نظام مهندسی در جهت ارتقاء كيفيت پروژه های ساختمانی و نيز پايبندی هر چه بيشتر نسبت به رعايت مقررات ملی ساختمان در كليه ساخت و ساز ها باشيم.                     

علی اصغر حسنی: روستای جهره دیگر خاموشی ندارند

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی از تامین برق روستای جهره از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج تا پایان سال ۹۰ خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال ۹۰ اهالی روستای جهره از نعمت برق برخوردار می‌شوند. 

علی اصغر حسنی ضمن بیان این خبر گفت: پروژه برق رسانی به روستای جهره شهرستان خنج تحت عنوان عشایر با مشخصات ۱۸ خانوار سکنه دائم و حجم عملیاتی ۳/۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط و نصب ۵ دستگاه ترانسفورماتور هوایی مصوب شده است که امیدواریم شرکت توزیع نیروی برق استان فارس عملیات اجرایی ان تا پایان سال ۹۰ به اتمام برساند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی چندی پیش همچنین از جذب اعتبار ۵۰ میلیون تومان برای حوزه بهداشت و درمان شهرستان خنج خبر داده و افزوده بود: این اعتبار در راستای بهبود وضعیت خدمات درمانی شهرستان خنج تامین شده است و قرار است ۲۰۰ میلیون تومان از محل دو درصد نفت و گاز جهت ساخت و تجهیز شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج اختصاص یابد. 


چند خبر کوتاه از  پیگیری های نماینده لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی

تاسیس هلال احمر در بنارویه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر فارس خواستار راه اندازی شعبه نمایندگی هلال احمر در بخش بنارویه شد. در این نامه به مشارکت خیرین و پیگیری های قبل اشاره شده است.

 

برق رسانی به زیارت گاه امامزاده سلطان نجم الدین زاهد محمود

علی اصغر حسنی طی نامه ای به مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس خواستار برق رسانی به مرقد زیارت گاه امامزاده سلطان نجم الدین زاهد محمود از توابع بخش مرکزی شهرستان لارستان شد.

 

تامین اعتبار برای پروژه های عمرانی در شهر خور

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی طی نا مه ای به ارشاد منش رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور خواستار تامین اعتبار جهت  اجرای پروژه های عمرانی شهرداری خور شد. وی در این نامه به تعطیلی چند پروزه عمرانی در این شهر اشاره کرده است .

 

بهسازی جاده حادثه خیز بناویه بختاریه

حسنی طی نامه ای از مدیر کل راه و ترابری لارستان خواست تا نسبت به تبدیل جاده روستایی به فرعی و تعریض جاده ،  محورغیر استاندارد بنارویه بختاریه  که منجر به تصادفات مکرر و کشته شدن تعدادی از اهالی شده است اقدام کند.

  

تامین آب شرب برای مکویه

حسنی طی نامه ای به مدیر عامل آب منطقه ای استان فارس خواستار تامین آب شرب جهت باغات و مزارع روستای مکویه از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج از بند انحرافی لاغر شد.

وی در این نامع محرومیت روستا و کمبود آب شرب جهت کشاورزی را مورد بحث و بررسی قرار داده است .

 

تامین امکانات ورزش برای بخش ارد

حسنی طی نامه ای به دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان خواستار رفع مشکلات ورزشی بخش ارد شد وی در این نامه نبود امکانات و فضای ورزشی در این بخش با جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر را مورد انتقاد قرار داده است.

 

پیگیری تاسیس سالن ورزشی برای روستای براک

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به مدیر کل تربیت بدنی استان فارس خواستار احداث سالن و مجموعه ورزشی روباز جهت روستای براک از توابع بخش مرکزی شهرستان لار شد.

در این نامه حضورپرشور ورزشکاران و کمبود امکانات ورزشی مورد تاکید قرار گرفته است .

 

پیگیری اختصاص بودجه برای مرکز بهداشت و درمان بیرم

علی اصغر حسنی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به دکتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس خواستار اختصاص بودجه جهت ساخت ساختمان مرکز بهداشت و درمان بخش بیرم شد. وی در این باره اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال 86 کلنگ احداث ساختمان مرکز بهداشت و درمان بیرم با هزینه ی اولیه خیرین به زمین زده شده است ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 

پیگیری تاسیس مدرسه راهنمایی در سده

حسنی طی نامه ای به روزیطلب مدیرکل سازمان آموزش و پرورش فارس خواستار راه اندازی مدرسه راهنمایی در روستای شده از توابع بخش مرکزی شهرستان خنج شد.

وی در این نامه با اشاره به تعداد دانش آموزان مقطع راهنمایی در این روستا بعد مسافت تا مرکز شهرستان را مورد تاکید قرار داده است.

 

دبیرستان نمونه دولتی در گراش راه اندازی می شود

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی دبیرستان پسرانه نمونه دولتی در شهرستان گراش خبر داد و افزود: با پیگیری های انجام گرفته و بررسی های وزارت آموزش و پرورش مجوز راه اندازی مدرسه نمونه دولتی در مقطع متوسطه در شهرستان گراش صادر شده است.

علی اصغر حسنی افزود: هرچه قدر جنوب استان فارس از لحاظ علمی پیشرفت کند می توانیم بر محرومیت های این منطقه غلبه کنیم و در جهت رشد و توسعه در زیر سایه عدالت گام برداریم.

وی ضمن تشکر از همکاری مدیریت آموزش و پرورش گراش خواستار راه اندازی هرچه سریع تر این واحد آموزشی نمونه دولتی در شهرستان گراش شد.

خبر های کوتاه از حوزه انتخابیه نماینده مردم شهرستان های خنج، گراش و لارستان

بررسی مشکلات ورزشی روستای باغان

علی اصغر حسنی طی نامه ای به موید مدیر کل تربیت بدنی استان فارس خواستار رفع مشکلات ورزشی روستا باغان از توابع بخش محمله شهرستان خنج شد. وی تخصیص اعتبار جهت احداث سالن ورزشی درروستای باغان از جمله خواسته مردم این روستا از اداره کل تربیت بدنی استان فارس عنوان کرد.

 

تامین اعتبار برای شهرداری بنارویه

نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور خواستار تامین اعتبار جهت شهرداری بنارویه شد. وی در این نامه به عقب افتادگی حقوق 9 ماهه پرسنل شهرداری بنارویه اشاره نموده است.

حسنی در نامه دیگری به ارشاد منش خواستار تخصیص یک دستگاه گریدر جهت پیشرفت کار عمرانی به شهرداری بنارویه شد.

 

بررسی مشکل طرح مسکن مهر در بیرم

حسنی طی نامه ای به رئیس مسکن و شهرسازی استان فارس خواستار بررسی مشکل مسکن مهر در بخش بیرم شد. وی رفع مشکل تامین آب و برق را مورد تاکید قرار داد.

 

احداث سالن برای روستای لاورستان

حسنی طی نامه ای به مدیر کل تربیت بدنی استان فارس خواستار احداث مجموعه ورزشی سرپوشیده  در روستای لاورستان از توابع بخش بیرم شد. وی در این نامه جمعیت 1500 نفری این روستا و عدم دسترسی به امکانات ورزشی را مورد تاکید قرار داده است.

  

بررسی مشکلات دانشگاه آزاد واحد گراش

حسنی طی نامه ای به مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم و تحقیقات و وفناوری خواستار صدور مجوز موافقت اصولی این مرکز آموزشی شد.

وی در نامه دیگری به دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار ایجاد شاخه های جدید کارشناسی رشته های مختلف در این دانشگاه شد.

 

پیگیری مشکلات مجموعه ورزشی فیشور

حسنی طی نامه ای به سرپرست تربیت بدنی استان فارس خواستار تسریع در رفع مشکلات مجموعه ورزشی فیشور از توابع بخش اوز شد. وی در این نامه به بازدید اداره کل تربیت بدنی از مجموعه ورزشی فیشور اشاره کرده است.

 

پیگیری گاز کشی به فیشور

حسنی طی نامه ای از مهندس مومنی مدیر عامل شرکت گاز فارس خواست تا نسبت به شروع عملیات گاز رسانی به روستای فیشور از توابع بخش اوز اقدام نماید وی در این نامه فاصله 3 کیلومتری این روستا تا خط انتقال گاز مورد تاکید قرار داده است .

 

تخصیص اعتبارات عمرانی برای روستای براک

علی اصغر حسنی طی نامه ای به مهندس ارشاد منش رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کل کشور خواستار تخصیص اعتبارات عمرانی برای روستای براک از توابع بخش مرکزی لارستان شد. در این نامه به محرومیت روستا و جمعیت آن تاکید شده است.

 

ساخت سد در روستای باغان

حسنی طی نامه ای به خرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خواستار تخصیص اعتبار برای احداث سد و کنترل آب خیر آباد روستای باغان از توابع بخش محمله شهرستان خنج شد. در این نامه به تخریب زمین های کشاورزی و تصویب طرح مذکور اشاره شده است.

 

پیگیری مشکلات بیمارستان خنج

نماینده مردم شهرستان خنج در مجلس شورای اسلامی از دکتر حسنی معاون توسعه و منابع وزارت بهداشت و درمان خواست تا نسبت به تهیه دستگاه های مورد نیاز بیمارستان نبی اکرم (ص) شهرستان خنج اقدام کند. در این نامه به نیاز های این بیمارستان اشاره شده است.

 

نماینده مردم اوز در مجلس شورای اسلامی در جمع مسئولین این شهر.

نماینده مردم اوز در جمع مسئولین این شهر.

مرکز بهداشتی و درمانی عمادده شبانه روزی شد

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس:

مرکز بهداشتی و درمانی عمادده شبانه روزی شد

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از ارتقاء مرکز بهداشت و درمانی شهر عمادده به درمانگاه شبانه روزی خبر داد و افزود: با پيگيری های انجام شده و همکاری خيرين، وزارت بهداشت و درمان مجوز راه اندازی مرکز شبانه روزی را در شهر عمادده بخش صحرای باغ صادر کرد.

علی اصغر حسنی نماينده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: اين مرکز شبانه روزی در آينده نزديک و با حضور مسئولين دانشگاه علوم پزشکی شيراز افتتاح می شود.

وی تصريح کرد: ارتقاء مرکز بهداشت و درمان عمادده به مرکز شبانه روزی در راستای ارتقاء خدمات رسانی بهتر به مردم بخش صحرای باغ و شهر عمادده بوده است و اين مركز براي ارائه خدمات مطلوب به مردم اين منطقه به بهترين كيفيت ارتقاء خواهد يافت.

وي بر توسعه بهداشتي و درماني مناطق محروم تاكيد كرد و گفت: محروميت زدايي از مناطق محروم در مجلس و  دولت به طور جدی پيگيری می شود و وزارت بهداشت در اين راستا موفق عمل کرده است.

وي شبانه روزي كردن مراكز بهداشتي و درماني را يكي از برنامه هاي وزارت بهداشت عنوان كرد و گفت: مراكز بهداشتي و درماني كه قابليت ارتقاء داشته باشند به صورت شبانه روزي به مردم خدمات ارائه مي كنند.

نماينده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی  تجهيز درمانگاه  شبانه روزي عمادده در رشته هاي مختلف، اختصاص نيروهاي متخصص،تامين دارو و موارد مورد نياز را از مسئولان امر خواستار شد.

وي افزود: افتتاح اين مركز خدمات درماني، فرصتي است تا خالصانه خدمت خود را به مردم ارزاني داريم و ارائه خدمات مطلوب به مردم مناطق محروم يكي از مهم ترين وظايف مسئولين است.

وی به گامهای برداشته شده دربخش درمان در راستای تامين وارتقاء سلامت مردم لارستان اشاره کرد و افزود: با پيگيری های به عمل امده و دستور وزير بهداشت و درمان و بررسی آن در وزارت خانه به زودی مجوز راه اندازی مرکز بهداشتی درمانی روستای هرم از توابع بخش جويم، روستای بالاده از توابع بخش بيرم و روستای خلور از توابع بخش صحرای باغ صادر خواهد شد.

حسنی همچنين از پيگيری اختصاص يک دستگاه آمبولانس به مرکز بهداشتی درمانی روستای درز و سايبان خبر داد.

حسنی: مصوبات حوزه بهداشت و درمان شهرستان خنج  اجرایی شوند

 

جلسه شوراي بهداشتي درماني شهرستان خنج :

حسنی: مصوبات حوزه بهداشت و درمان شهرستان خنج  اجرایی شوند

 جلسه شوراي بهداشتي درماني شهرستان خنج  با حضور علی اصغر حسنی نماینده مردم شهرستان خنج  و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونین، امام جمعه و اعضای شورای بهداشت شهرستان خنج برگزار شد.

علی اصغر حسنی در این نشست از تصویب 20 طرح بهداشتی درمانی و تامین اعتبار برای طرح های نیمه تمام در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خنج خبر داد و افزود: اجرای طرح های مصوب شده نیازمند نگاه جدی مسئولین است تا مردم شهرستان خنج در حوزه بهداشت و درمان دغدغه نداشته باشند.

وی افزود: شهرستان خنج با بیش از 52 هزار نفر جمعیت دارای دو  مرکز درمانگاه شهری و 3 مرکز بهداشتی روستایی است.

وی تصریح کرد: موافقت با احداث ساختمان جديد بيمارستان 96 تختخوابي خنج و بيمارستان 20 تختخوابي ويژه بيماران رواني در این شهرستان از جمله مصوباتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی از جذب اعتبار 50 میلیون تومان برای حوزه بهداشت و درمان شهرستان خنج خبر داد و افزود: این اعتبار در راستای بهبود وضعیت خدمات درمانی شهرستان خنج تامین شده است و قرار است 200 میلیون تومان از محل دو درصد نفت و گاز جهت ساخت و تجهیز شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج اختصاص یابد.

وی تکمیل ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی روستای کورده ، ساخت پایگاه اورژانس در بخش محمله و روستای سبف آباد بخش مرکزی شهرستان خنج ، ساخت خانه بهداشت در روستا های بیغرد و کورده را خواستار شد و افزود: برخی از این طرح با توجه به مصوب شدن متاسفانه هنوز اجرایی نشده است و با پیگیری های انجام شده امیدوار هستیم مسئولین در راستای تکمیل و اجرای این پروژه ها موفق عمل کنند.

حسنی عضو کمیسیون بهداشت خانه ملت با پیشناد اینکه بيمارستان هاي جنوبي فارس به صورت تخصصي اداره شوند اظهار داشت: در شهرهای جنوبی استان فارس مانند گراش، خنج ، لار ، بیرم و اوز بیمارستان های با قابلیت بالا وجود دارند که با راه اندازي چند بخش تخصصي و فوق تخصصي در اين مراكز درماني می توان جنوب فارس  و استان های همجوار را تحت پوشش خدمات درمانی قرار داد.  

حضور مردم در سرشماری نفوس و مسکن مهم و تاثير گذار است

جلسه مشترک نماینده لارستان با شورای بنارویه و جویم

 

دعوت حسنی از مردم جويم و بنارويه،

حضور مردم در سرشماری نفوس و مسکن مهم و تاثير گذار است

جلسه مشترک ائمه جمعه و اعضای شورای اسلامی بخش های جويم و بنارويه با حضور علی اصغر حسنی نماينده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

علی اصغر حسنی در اين جلسه ضمن بررسی مسائل و مشکلات مردم بخش های جويم و بنارويه از مردم خواست تا در سرشماری نفوس و مسکن آبان ماه سال جاری مشارکت فعالانه داشته باشند.

وی افزود: حضور مردم در سرشماری نفوس و مسکن مهم و تاثير گذار است و مردم جويم و بنارويه برای رسيدن به حق خودشان بايد در اين طرح همکاری لازم را با مسئولين سرشماری داشته باشند و با در اختيار گذاشتن اطلاعات صحيح  به پرسشگران از حق و حقوق خود دفاع کنند.

ناِيب رئيس مجمع نمايندگان استان فارس افزود: مشارکت مردم در اين طرح و جمع آوری آمار و اطلاعات دقيق کمک می کند تا مسئولين در برنامه ريزی های آينده توجه بيشتری به اين منطقه محروم داشته باشند.

علی اصغر حسنی با اشاره به اهميت سرشماري نفوس و مسكن در برنامه ريزي هاي كلان منطقه لارستان، خنج و گراش اظهار داشت: داشتن آمار و اطلاعات دقيق برنامه ريزی های آينده را در حوزه های مختلف هدايت می کند و از اين آمارها برای بهبود وضعيت و برنامه ريزی در بخش‌های مختلف در راستای توسعه و پيشرفت استفاده می‌شود.

حسنی در ديدار با بخشداران جويم و بنارويه مسائل و مشکلات اين بخش های را مورد بحث و بررسی قرار داد و از مسئولين خواست تا با اتحاد و همدلی در راستای رفع مشکلات مردم گام های موثری بردارند.  

ارتقاء سياسی اوز، وحدت و همدلی مردم منطقه جنوب فارس را مستحکمتر می کند

علی اصغر حسنی نماینده مردم اوز در جمع نمازگزاران نماز جمعه

 

نماينده مردم لارستان،خنج و گراش

ارتقاء سياسی اوز، وحدت و همدلی مردم منطقه جنوب فارس را مستحکمتر می کند

نماينده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با حضور در نماز جمعه بخش اوز از ارتقاء اين بخش کهن در استان فارس به شهرستان خبر داد و افزود: ارتقاء سياسی اوز، وحدت و همدلی مردم منطقه جنوب فارس را مستحکمتر می کند.

علی اصغر حسنی ضمن گراميداشت يادو خاطره شهدا و امام (ره) تصريح کرد: انقلاب اسلامی همواره در جهت رفع محروميت و کاستی ها در تلاش بوده است و امروز پيگيری ارتقاء بخش اوز به شهرستان در همين راستا صورت می گيرد و اميدوار هستيم که مردم اين بخش به ارزوی ديرينه خود برسند.

وی افزود: ارتقاء سياسی بخش اوز، بيرم و جويم بنارويه با همکاری مردم و مسئولين امکان پذير است و برای توسعه، رشد و  ارتقاء سطح خدمات رسانی به مردم فهيم منطقه جنوب فارس، تشکيل استان فارس جنوبی در اينده نزديک ضروری است.

اين نماينده مردم اظهار داشت: بخش های جويم بنارويه، اوز و بيرم از جمله بخش های با سابقه بيش از 60 و 70 سال هستند که متاسفانه در محروميت قرار گرفتن و تنها راه محروميت زدايي از منطقه جنوب استان فارس با ارتقاء سياسی اين مناطق امکان پذير است و ما همواره تلاش کرديم تا همه مردم در سايه عدالت بتوانند از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنند.

وی خاطر نشان ساخت: استقرار ادارات در بخش های مذکور از جمله پيگيری های بود که در طول مدت سه سال انجام گرفت و در حال حاضر زيرساخت های مورد نياز در بخش های فوق برای ارتقاء به شهرستان آماده است.

نايب رئيس مجمع نمايندگان فارس افزود:در نطق پيش از دستور خود از وزير کشور خواسته ام تا با ارتقاء بخش های اوز، بيرم و جويم بنارويه به شهرستان کام مردم جنوب استان فارس را شيرين کند.  

 

حسنی در بازديد از ادارات شهرستان خنج:برای خدمت رسانی به مردم تلاش و برنامه ريزی ضروری است

نماينده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در ادامه بازديدهای سرزده خود از ادارات و ارگان های دولتی، از ناحيه مقاومت بسيج سپاه، مديريت آموزش و پرورش، بنياد مسکن انقلاب اسلامی ، بهزيستی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج بازديد کرد.

علی اصغر حسنی در ديدار با مسئولين دستگاه های دولتی شهرستان خنج ضمن بررسی مسائل و مشکلات مردم بر خدمت رسانی هرچه بيشتر مسئولين به مردم تاکيد و اظهار داشت:  برای خدمت رسانی به مردم تلاش و برنامه ريزی يک امر ضروری است.

وی با بيان اينکه تلاش در جهت خدمت رسانی به مردم ضروری است اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت رسانی به مردم در شرايط سخت يک افتخار بی نظير است.

وی خدمت رسانی به مردم و اسلام را يک امر مقدس و ارزشمند دانست و اظهار داشت: در شهرستان خنج همه مسئولين بايد در خدمت مردم باشند و برای آبادانی، عمران و شکوفايي اين شهرستان تلاش کنند زيرا که اين منطقه محروم است و نياز به تلاش جمعی و برنامه ريزی مدون دارد.  

حسنی نماينده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر پايبندی مسئولين و مردم به فرامين حضرت امام (ره) و رهبری تصريح کرد: فراهم ساخت بستر های لازم در جهت خدمت رسانی به مردم و ايجاد عدالت در بين اقشار مختلف مردم همواره يکی از اهداف و برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده است.    

نايب رئيس مجمع نمايندگان استان فارس با اشاره به اين آيه(( ان حوائج الناس اليکم من نعم الله عليکم فلاتملوا النعم)) اظهار داشت: امام حسين(ع) در اين آيه قرانی نياز مردم به مسئولين را به عنوان نعمت خداوند ياد می کند پس مسئولين برای شکر گزاری از اين نعمت بزرگ بايد در خدمت رسانی صادقانه به مردم  پيشگام شوند تا اين فرصت الهی را نصيب خود گردانند و ملول نشوند.  

اين نماينده مردم افزود: با پيگيری های صورت گرفته در جهت استقرار نهاد های دولتی و خدمات رسانی در شهرستان های لارستان، خنج ، گراش و بخش های تابعه اميدواريم به مشکلات مردم بيشتر از گذشته رسيدگی شود.

حسنی همچنين از مديريت آموزش و پرورش گراش بازديد کرد و ضمن حضور در دبيرستان شبانه روزی حضرت وليعصر (عج) در جمع دانش آموزان اين آموزشگاه به ايراد سخنرانی پرداخت.

بازدید نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس از مرکز آتش نشانی گراش

بازدید علی اصغر حسنی نایب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مچلس شورای اسلامی

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس به مناسبت هفتم مهرماه روز جهانی آتش نشاني و ایمنی، از مرکز آتش نشانی گراش بازدید کرد.

علی اصغر حسنی در دیدار با پرسنل و کارمندان مرکز آتش نشانی گراش ضمن گرامیداشت روز جهانی آتش نشانی و ایمنی اظهار داشت: روز آتش نشان، روز تجليل و قدر دانی از ايثارگري هاي انسان هاي پاك سرشتي است كه امنيت و رفاه همنوعان خود را بر سلامت و آسايش خويش مقدم دانسته و همواره همچون فرشتگان نجات به ياري حادثه ديدگان مي شتابند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش ایثار و فداکاری از جمله خصوصیات آتش نشانان عنوان کرد و افزود: خدمت به مردم همراه با ایثار گری و فداکاری یک فرصت الهی است .

وی از تجهیزات و امکانات مرکز آتش نشانی گراش بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مرکز خدمات رسانی قرار گرفت.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس:دانشکده بهداشت در اوز راه اندازی می شود

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از راه اندازی دانشکده بهداشت در شهر اوز خبر داد و افزود: با توجه به همکاری هيات پيگيری و دستور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زودی دانشکده بهداشت اوز راه اندازی و شروع به کار می کند.

علی اصغر حسنی نماينده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به وحيد دستجردي وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي خواستار تسريع در راه اندازی و تشکيل چارت تشکيلاتی دانشکده بهداشت اوز شد.

وی افزود: با توجه به نياز منطقه به رشته های مختلف پزشکی و ارتقاي وضعيت سلامت، ايجاد و راه اندازی اين دانشکده در اوز ضروری است.

حسنی افزود: برای راه اندازی رشته های بهداشت عمومی و تغذيه در دانشکده بهداشت اوز و پذيرش دانشجو در دفترچه آزمون، معرفی رئيس دانشکده، تخصيص رديف بودجه و تشکيل چارت تشکيلاتی تلاش می کنيم.

وی خاطر نشان ساخت: دانشکده های علوم پزشکی گراش و لار و دانشکده بهداشت اوز می توانند خدمات گسترده ای به مردم جنوب استان فارس ارائه کنند و در اين راستا تلاش ميکنيم دانشکده ای در ديگر رشته های پزشکی در شهرستان خنج راه اندازی شود.

نماينده مردم اوز در مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر محروميت منطقه جنوب استان فارس افزود: شهر اوز بزرگترين شهر جنوب استان فارس است كه بايد كارهاي بزرگی به همت مسئولين در اين شهر انجام شود.

وی با اشاره به مشارکت خيرين شهر اوز اظهار داشت: کميته پيگيری راه اندازی دانشکده بهداشت اوز برای ساخت ساختمان اداری،آموزشی، رفاهی و تامين تجهيزات آزمايشگاهی واداری اعلام آمادگی کرده است.

 

نايب رئيس مجمع نمايندگان فارس:نبايد ساخت کتابخانه در کشور محروم واقع شود

نماينده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به واعظی دبير کل نهاد کتابخانه های کل کشور  خواستار جذب اعتبار برای ساخت کتابخانه عمومی شهرستان گراش و بخش های تابعه شد.

علی اصغر حسنی با تاكيد بر اهميت كتاب و كتابخواني اظهار داشت: فراهم کردن زير ساخت ها مورد نياز و ضروری  کمک قابل ملاحظه ای به گسترش فرهنگ مطالعه می کند و برای رسيدن و توجه  به منويات رهبرمعظم انقلاب در امر كتاب و كتابخواني نياز به حمايت و مساعدت مسئولين است.

وی با انتقاد از استقرار کتابخانه عمومی گراش در يک مکان استيجاری گفت: بيش از 3 سال است که کتابخانه عمومی گراش در يک مکان استيجاری استقرار دارد و جوانان جويای علم و دانش از وضعيت نامناسب اين کتابخانه رنج می برند.

وی با اشاره به محروميت منطقه خاطر نشان ساخت: ساخت کتابخانه در بخش های جويم، اوز، بيرم، محمله، ارد،بنارويه ، صحرای باغ و  فداغ ضروری است و مسئولين برای ساخت کتابخانه های عمومی در اين مناطق بايد تمام تلاش خود را به کار گيرند  

حسنی بر ضرورت پرداخت سهم كتابخانه هاي عمومي شهرستان های لارستان، خنج و گراش و بخش های تابعه توسط شهرداري ها براي رشد و ارتقاي كتابخانه ها تاكيد كرد. 

حسنی:خواستار توجه مسولان برای حل مشکلات روستا ها شد.

 

علی اصغر حسنی در روستای زاهد محمود لارستان

 

نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم روستا های درز و سایبان،هرمود مهرخویی،اوه،زاهد محمود و شاه غیب بخش مرکزی لارستان خواستار توجه جدی مسئولین برای حل مشکلات روستا ها شد.

علی اصغر حسنی در بازدید از خط راه آهن لارستان -  بندر عباس در مسیر روستای درز و سایبان گفت: با بهره برداری از  ایستگاه خط راه آهن لارستان به بندر عباس در روستای درز و سایبان، رونق اقتصادی و اشتغال زایی در این روستا چشمگیر می شود و افتتاح این طرح در راستا رشد و توسعه متوازن منطقه لارستان موثر است.

وی در جمع اهالی و اعضای شورای اسلامی دهستان درز و سایبان از ارتقاء این روستا به بخش در آینده نزدیک خبر داد و افزود: پرونده ارتقاء روستای درز و سایبان به بخش در استانداری و وزارت کشور در حال بررسی و اتمام است که امیدواریم در آینده نزدیک به مردم اعلام شود.  

حسنی خاطر نشان ساخت: يكي از راههاي توسعه و پیشرفت منطقه لارستان ارتقا سطح منطقه از نظر تقسيمات سياسي است و  با تبديل روستا به شهر و شهر به بخش زمينه اي فراهم مي شود تا اين مناطق به توسعه هاي لازم دست يابند.

وی در بازدید از مرکز بهداشت و درمان این روستا اظهار داشت: مشکلات و کمبود تجهیزات بهداشتی و درمانی در اکثر روستا ها به چشم می خورد اما تلاش در جهت بهبود وضعیت در مناطق محروم در دولت نهم و دهم دوچندان شده است و در همین راستا اختصاص  یک دستگاه آمبولانس به این مرکز از طریق وزارت بهداشت و درمان پیگیری شده که در اینده نزدیک به شبکه بهداشت و درمان لارستان تحویل داده می شود.

حسنی در دیدار چهره به چهره با مردم روستای هرمود مهرخویی لارستان از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شد.

وی در جمع اهالی این روستا اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادي توسعه همه جانبه روستاها باید با نگاه ویژه مسئولین دنبال شود و مسئولین شهرستان باید تمام توان و تلاش خود را برای شناسایی مشکلات و رفع آن با همت مضاعف به کار گیرند و اگر مدیری در جهت خدمت راسنی به مردم کم کاری کند قطعا به مردم و مسئولین مربوطه معرفی خواهد شد.

این نماینده مجلس مهمترین مشکلات روستا های بخش مرکزی لارستان سند دار كردن واحد هاي روستايي، نوسازي شبكه هاي آب، برق و تلفن و گاز كشي و آسفالت راه هاي ارتباطی روستا ها، پرداخت خسارات به کشاورزان ناشی از خشکسالی، اشتغال زایی،عدم تجهیزات ورزشی ، نبود فضای کافی آموزشی، کمبود فضای سبز، اجرای طرح ابخیزداری، پرداخت تسهیلات به کشاورزان، عدم حضور پزشک و کمبود تجهیزات بهداشتی و درمانی و آسفالت و بهسازی روستا ها عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از روستا های جنوب استان فارس و منطقه لارستان از عدم امکانات خدماتی و رفاهی در رنج و زحمت هستند و بنا به دستورات مقام معظم رهبری و امام (ره)، رسیدگی به امور روستایی باید در اولویت کاری مسئولین دستگاه های اجرایی قرار بگیرد تا همه بتوانند از نعمت های خدادادی به طور مساوی استفاده کنند.

وی ساخت مجتمع تجاری در روستای هرمود مهر خویی در محور بند عباس- شیراز را یکی از راه های اشتغال زایی در این روستا دانست و افزود: این روستا به دلیل اینکه در محور اصلی جاده بندر عباس- شیراز قرار دارد می تواند با راه اندازی یک مجتمع تجاری برای اهالی این روستا اشتغال زایی داشته باشد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس  ضمن تقدیر از خدمات بنیاد  مسکن انقلاب اسلامی لارستان در زمینه اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در هرمود اظهار داشت : اجرای این طرح مهم که در جهت مقاوم سازی خانه های روستایی صورت میگیرد غبار فقر و محرومیت را از سیمای روستاهای لارستان پاک کرده است و مردم شاداب و سر زنده و از مهاجرت به شهرها  پرهیز می کنند.

این نماینده مجلس در بازدید از روستای زاهد محمود و اوه از ساخت جاده ارتباطی روستا به طول 24 کیلو متر خبر داد و افزود: ساخت این جاده در جهت خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم شریف لارستان و روستا های بخش مرکزی این منطقه است.

حسنی یاد آور شد: نبود مدرسه راهنمایی و امکانات آموزشی در این روستا دانش آموزان این منطقه را با مشکل رو به رو کرده است وی تعطیلی برخی مدارس روستایی در بخش مرکزی لارستان را غیر قانونی عنوان کرد و افزود: با پیگیری های به عمل آمده در وزارت آموزش و پرورش هیچ مدرسه ای در روستا ها تحطیل نخواهد شد.

وی در مراسم کلنگ زنی آب انبار روستای شاه غیب تصریح کرد: آبرسانی به روستاهای محروم و دورافتاده لارستان اقدامی ارزشمند و خداپسندانه است و خیرین منطقه در این راستا همواره به مردم خدمت نموده اند.

وی در دیدار با مردم روستای شاه غیب معدن نمک این روستا را با ارزش و کمیاب عنوان کرد و افزود: با شناسای و استخراج معدن نمک در شاه غیب مشکلات زیادی از مردم و اهالی این روستا حل خواهد شد ولی متاسفانه کسی در جهت معرفی و رسیدگی به این معدن با ارزش تلاش نکرده است و جا دارد برخی از مسئولین که به این امور بی توجهی می کنند  مورد انتقاد قرار بگیرند.

 نایب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در جریان این بازدید از روستا های بخش مرکزی اظهار داشت: اجرای طرح هایی چون طرح هادی، ساخت خانه های روستایی و شهرک سازی و  بهسازی راه ها ارتباطی در روستاها لارستان باعث توسعه اصولی روستاهای این شهرستان شده است .

اژدری امام جمعه اهل سنت روستای هرمود مهر خویی لارستان در جمع مسئولین گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که مسئولین خودشان با حضور در روستا ها به مشکلات آنان رسیدگی می کنند.

در این بازدید 15 ساعته که با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان لارستان برگزار شد ضمن رسیدگی به مشکلات روستا ها ، کلنگ ساخت مسجد و اب انبار روستای شاه غیب توسط بانی خیر غلامحسین عابدی از گراش به زمین زده شد.