پایگاه خبری واطلاع رسانی (بــــــــلوگ فــــــــــداغ)

دراین سایت خبرهای روز فداغ و بندرعباس منتشر می شود نظر خودرا بدهید

پایگاه خبری واطلاع رسانی (بــــــــلوگ فــــــــــداغ)

دراین سایت خبرهای روز فداغ و بندرعباس منتشر می شود نظر خودرا بدهید

جمعه های باغ وحش در بندرعباس


زیباترین جلوه شهر بندرعباس روزهای جمعه در کوچه کارگزاری رخ می دهد؛ باغ وحشی یکروزه با انواع و اقسام پرنده، چرنده، خزنده و ...

نمایی از خروس جنگا در کوچه کارگزاری بندرعباس / عکاس خبرنگار بلوگ فداغ

بندرعباس شهر هزار افسون است؛ هر گوشه شهر، جماعتی استقرار دارند و آزادانه بکار خود مشغول هستند و از موهبت و متانت مقامات شهر بهره مند می شوند. وقتی برای لختی استراحت به ساحل دریا می روی، طولی نمی کشد که جماعتی بساط چای و قلیان را علم می کنند و اهالی مشتاق را به فیض اکمل می رسانند، بعد بلافاصله جوانانی موتورسوار با حرکات آکروباتیک در میان خلـق الله به هنر نمایی مشغول می شوند و اعصـــاب و روان آدمی را به لجن می کشند.

چیزی نمی گذرد که چند خودرو با باندهای چند میلیونی از راه می رسند و موزیک انواع و اقسام عالم را برایت پخش می کنند و اینجاست که مجبور می شوی به پلیس زنگ بزنی، حالا اگر پلیس آمد و از دور چراغ خودروش نمایان شد، همه چیز آرام می شود؛ قلیانها پنهـان می شود، موتورسواران از حرکت باز می ایستند و پلیس که رفت باز محشر کبرا می شود و چاره ای نداری جز این که از خیر تفریح و تفرج بگذری و به خانه ات برگردی و بشوی مشتری ماهواره ها ....

در خیابانی نمایشگاههای خودرو تمام خیابان را در اختیار دارند و چنان مسیر مسدود می شود که حضور خودروهای عبوری مورد اعتراض دلالان و واسطه ها قرار می گیرد. در سمت دیگر شهر وانت بارهای حامل میوه خیابان را قرق کرده اند، و آزادانه کاسبی می کنند و حالا اگر ترافیک ایجاد شد و راه بندان به وجود آمد خوب  بشود، بگذار مردم کاسبی کنند!

در مرکز شهر، جماعت دست فروش صاحب اول و آخر معابر پیاده رو هستند، در حاشیه خیابانهای اصلی شهر و میـادین تاکسی ها، سپر به سپر ایستاده اند و خیابان را به تصرف دارند؛ اما زیباترین جلوه شهر روزهای جمعه در کوچه کارگزاری رخ می دهد! باغ وحشی یکروزه، انواع و اقسام پرنده، چرنده، خزنده، چهار پا و بز و میش و گاو و شتر و کبوتر و قناری و توله سگ و بچه گربه و ..... خرید و فروش می شود، و حالا اگر این بین، چیزهای دیگر هم داد و ستد می شود خدا می داند و بس!

تمام این امور که عرض شد در مقابل دوربین های نصب شده در شهر و درمقابل دیدگان مقامات است؛ وقتی کسی معترض نمی شود یعنی آنچه رخ می دهد درست است و این بنده هستم که باید خودم را اصلاح کنم و با زمانه کنار بیایم. بازار خرید و فروش که تمام می شود، آنچه باقی می ماند فضولات حیوانات و تلنباری زباله و نخاله است که نصیب کسبه محل می شود. واقعاً جای مقامات بهداشتی، محیط زیست، نیروی انتظامی و آنان که برقراری نظم اجتماعی را به عهده دارند خالی است! باید تشکر کرد از این همه آزادمنشی که در این شهر وجود دارد! شاید بهتر این باشد که در دروازه ورودی شهر این تابلو نصب شود؛" به منطقه آزاد اقتصادی، تجاری، تفریحی و اجتماعی، بهداشتی بندرعباس واقعاً خوش آمدید!"

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد