پایگاه خبری واطلاع رسانی (بــــــــلوگ فــــــــــداغ)

دراین سایت خبرهای روز فداغ و بندرعباس منتشر می شود نظر خودرا بدهید

پایگاه خبری واطلاع رسانی (بــــــــلوگ فــــــــــداغ)

دراین سایت خبرهای روز فداغ و بندرعباس منتشر می شود نظر خودرا بدهید

گرفتن خلافی خودرو با زدن یک پیامک



رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از راه‌اندازی سامانه استعلام نمره منفی رانندگان خبر داد و گفت: رانندگان می‌توانند با ارسال شماره گواهینامه خود به پیامک 30005151 از نمره منفی و کارنامه رانندگی خود مطلع شوند.

سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، در صورتی که راننده 30 نمره منفی را در مرحله اول کسب کند، گواهینامه‌اش به مدت 3 ماه ضبط می‌شود و در این مدت حق رانندگی نخواهد داشت، افزود: بر این اساس پلیس راهور ناجا سامانه استعلام نمره منفی را برای رانندگان راه‌اندازی کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که سامانه مذکور امکان اعلام میزان خلافی رانندگان را نیز به طور همزمان دارد، افزود: بر این اساس رانندگان وسایط نقلیه با ارسال شماره VIN خودرو که به صورت عمودی در پشت کارت خودرو آمده است، به همین پیامک می‌توانند از میزان جریمه رانندگی خود مطلع شوند.

به گفته وی، در صورتی که رانندگان 2 تخلف حادثه‌ساز را به طور همزمان انجام دهند، خودروی‌شان 3 روز توقیف می‌شود. مومنی با اشاره به این‌که بزودی سایت اینترنتی در خصوص آخرین وضعیت تخلفات رانندگی افراد راه‌اندازی خواهد شد، گفت: از تمامی رانندگان می‌خواهیم ضمن مراجعه به مراکز پلیس +10 نسبت به اصلاح نشانی و شماره تلفن همراه خود در سامانه پلیس اقدام کنند ، چرا که با راه‌اندازی سامانه جدید در صورتی که افراد مرتکب تخلف شوند، به صورت خودکار جریمه آنها به آخرین آدرسی که در اختیار پلیس است ارسال و به تلفن همراه آنها پیامک می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد