پایگاه خبری واطلاع رسانی (بــــــــلوگ فــــــــــداغ)

دراین سایت خبرهای روز فداغ و بندرعباس منتشر می شود نظر خودرا بدهید

پایگاه خبری واطلاع رسانی (بــــــــلوگ فــــــــــداغ)

دراین سایت خبرهای روز فداغ و بندرعباس منتشر می شود نظر خودرا بدهید

بازتاب پیام تاریخی انقلاب امام (ره) این روزها در دنیا دیده می شو

حجت الاسلام و المسلمین سید ‘حسن خمینی’ شامگاه چهارشنبه در مراسم تجدید میثاق سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران درخارج از کشور با امام راحل (‌ره) افزود: پیام انقلاب اسلامی حاکم کردن این معنویت توام با عدالت در روابط جهانی است.
وی با بیان اینکه روزهای بزرگی را پیش رو داریم و روزهای بزرگی را نیز پشت سرگذاشته ایم، تصریح کرد: امسال سالی استثنایی در طول چند دهه اخیر درجهان اسلام بود.
فرزند یادگار امام (ره) به تقسیم بندی انقلاب ها درعلوم اجتماعی اشاره کرد و گفت: برخی از انقلاب ها یک انقلاب سیاسی هستند که تنها تغییراتی در نظام های سیاسی آنها ایجاد می شود و اینگونه انقلاب ها یک حرکت و خروش اجتماعی است و منجر به تغییر ساختار سیاسی و مدیران سیاسی می شود که از آن جمله می توان به انقلاب نفت در ایران اشاره کرد.
سیدحسن خمینی ادامه داد: برخی از انقلاب ها علاوه بر تغییرات سیاسی، نهادهای اجتماعی را نیز دستخوش تغییر می دهند و فراتر از تبدیل یک نظام سیاسی به نظام سیاسی دیگر هستند.

وی تصریح کرد: انقلاب سال 57 ایران قطعا انقلاب سیاسی و اجتماعی بود و منزلتهای اجتماعی را دستخوش تغییر داد و نظام سیاسی گذشته را از لحاظ مفهومی، ساختاری برهم ریخت.
سید حسن خمینی نوع دیگر انقلاب را انقلاب تاریخی ذکر کرد و گفت: اینگونه انقلاب ها فراتر از مرزهای جغرافیایی پیام دارند و انقلاب های فرانسه، آمریکا و شوروی از آن جمله هستند.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی سیاسی و اجتماعی و درگام سوم یک انقلاب تاریخی با یک پیام روشن برای همه دنیا بود و نتیجه آن پیام بیداری معنویت درجهان بود.
وی همچنین بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را حاصل پیام انقلاب اسلامی دانست و گفت: این انقلاب ها و خیزش های اسلامی مانند همه امور اگر مراقبت نشوند، از درون دچار آفت می شوند.
تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری انتخابات در مصر و پیروزی طیف های اسلامی یادآور شد: اگر سلفی گری و یا طالبانی گری این حرکت را از آن خودش کند، این انقلاب ها به بیراهه خواهند رفت.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی که ریشه در تفکرات امام راحل دارد، دوام و ثبات خود را در تعادل می داند.
تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) با بیان این که امروز شاهد به بار نشستن پیام تاریخی انقلاب امام (ره) در کشورهای اسلامی هستیم، افزود: جهان اسلام اگر بخواهد این مسیر را ادامه دهد باید از افراطی گری که آفت بیداری اسلامی است، دوری کند.
وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه چهارشنبه همراه با سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.
در این مراسم که ‘علی اکبر صالحی’ وزیر امور خارجه و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره ) حضور داشتند،شرکت کنندگان با نثار تاج گل یاد و خاطره امام خمینی(ره ) را گرامی داشتند.

منبع خبر : ایرانا

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد