پایگاه خبری واطلاع رسانی (بــــــــلوگ فــــــــــداغ)

دراین سایت خبرهای روز فداغ و بندرعباس منتشر می شود نظر خودرا بدهید

پایگاه خبری واطلاع رسانی (بــــــــلوگ فــــــــــداغ)

دراین سایت خبرهای روز فداغ و بندرعباس منتشر می شود نظر خودرا بدهید

لزوم تشکیل یک قرارگاه سایبری در هرمزگان برای ارائه رویه رسانه ای


http://s2.picofile.com/file/7230918167/%D8%B9%D8%B4%D9%82_%D8%A7%D8%B3%D8%AA_%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%AF_%D9%81%D8%AF%D8%A7%D8%BA.gif

ایجاد همدلی و همسویی میان رسانه ها برای شکل دهی یک جریان رسانه ای در حوزه اطلاع رسانی داخلی و خارجی در استانی نظیر هرمزگان که دارای ویژگی های منحصربفرد منطقه ای است، یک نیاز جدی بشمار می رود که مدت هاست از آن مغفول مانده ایم
  

یادداشت سردبیر/ بلوگ فداغ: روزمرگی برای رسانه های امروز یک درد بزرگ قلمداد می شود که تنها مختص به رسانه های درون استانی نیست و همواره شاهد آن بوده ایم که صاحبان رسانه های کشوری هم در تلاش برای زدودن این وجه از کرختی فعالیت در روزنامه و یا سایت تحت مدیریتشان بوده اند. مقابله با نگاه کارمند مسلکی در رسانه نیز بر پایه همین امر شکل گرفته است.

کرختی در رسانه ها به نوعی بروز می کند که شاید درک آن برای فعالین این حوزه که در بطن انجام فعالیت رسانه ای هستند، اندکی سخت باشد اما فاصله گرفتن از نیازهای مخاطب از یک سو و دلخوش بودن به پوشش اخبار روزمره بدون توجه به یک شاخصه حرکتی می تواند بزرگ ترین عارضه ای باشد که دو وجه فعالیت رسانه ای یعنی روابط عمومی ها و رسانه ها را تهدید کند.

عادت کردن مدیران به دادن آمارهای تکراری مثلا از رشد فلان شاخص و افت بهمان شاخص و تکیه صرف رسانه ها به درج این قبیل اخبار از جمله ضعف های رسانه ای است که می تواند به تدریج هویت مردمی یک رسانه را تقلیل داده و منجر به افت جایگاه رسانه ها در دنیای پر رسانه امروز شود.

لزوم تشکیل یک قرارگاه سایبری در هرمزگان برای ارائه رویه رسانه ای


اما نگرانی بیشتر از ناحیه بروز رفتاری است که متاسفانه مدت های مدیدی رسانه های ما را چه در قالب کشوری آن و چه در قالب منطقه ای تهدید می کند. اصطلاحا از این رفتار می توان به اوضاع " یلخی " در پیوند میان رسانه ها نام برد.

در درج اخبار نقطه اشتراک رسانه ها تنها "عدم درج برخی اخبار خط قرمزی است" که متاسفانه دانسته و نادانسته ما دایره قرمز را نیز بر خود فشرده تر کرده ایم و به فکر این بخش از موضوع نیستیم که باید در پیوندی مشترک با یکدیگر درصدد اعتلای برخی عناصر مورد نیاز جامعه از جمله راستی و درستی، صداقت و انسان دوستی و از همه مهم تر مقابله با جریان شوم دشمن بر پایه بصیرت رسانه ای باشیم

به نظر می رسد جای خالی یک قرارگاه سایبری برای همسو سازی جریان های رسانه ای درون استان و پیوند دهنده با رسانه های ملی احساس می شود اگر چه این خلا از جانب فعالیت برخی دفاتر خبری خبرگزاری ها در استان صورت می گیرد اما براستی گرفتاری های نرم افزاری و سخت افزاری رسانه های استان، به اندازه ای است که این هم گرایی هنوز شکل نگرفته و تنها در مقاطعی خاص شاهد برخی اشتراکات آنهم از دریچه اتفاق در میان رسانه ها هستیم.

باید کمک کنیم تا تصویری که از هرمزگان و  کشور ایران به دنیا نشان داده می‌شود، تصویری هماهنگ، همسو و قدرتمند از یک کشور اسلامی و پوینده و برخاسته از تمدن کهن ایرانی باشد. البته رساندن رسانه ها به چنین جایگاهی از درک مشترک نیازمند به جهت دهی ها و جهت یابی های هوشمندانه است که می توان آن را در دل یک قرارگاه سایبری در جنوب کشور یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد