پایگاه خبری واطلاع رسانی (بــــــــلوگ فــــــــــداغ)

دراین سایت خبرهای روز فداغ و بندرعباس منتشر می شود نظر خودرا بدهید

پایگاه خبری واطلاع رسانی (بــــــــلوگ فــــــــــداغ)

دراین سایت خبرهای روز فداغ و بندرعباس منتشر می شود نظر خودرا بدهید

چگونه پای شهرداری به پرونده دلالی فوتبال باز شد؟

http://s2.picofile.com/file/7230918167/%D8%B9%D8%B4%D9%82_%D8%A7%D8%B3%D8%AA_%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%AF_%D9%81%D8%AF%D8%A7%D8%BA.gif


واکاوی سرنخ ها و ریشه های های یک اتهام ؛


قبل از سفر شهردار بندرعباس به تهران جهت انجام مذاکرات، شخصی به نام "آ.ز" که خود را مدیر برنامه رسمی فدراسیون فوتبال معرفی کرده بود، با حدود 20 تن از بازیکنان نامی فوتبال وارد مذاکره شده و با گرفتن وکالتی از سوی این بازیکنان با تیم شهرداری بندرعباس وارد مذاکره شد و توافقی در جهت معرفی این بازیکنان به تیم شهرداری بندرعباس انجام می دهد.

پس از آنکه در برنامه نود هفته گذشته (12دی ماه) به معضل این چند سال اخیر پدیده دلالی در فوتبال ایران پرداخته شد آنچه بیش از هر موضوعی دیگر باعث شگفتی

و تعجب مردم استان هرمزگان به خصوص فوتبالدوستان شد، ابتدای این برنامه و به تصویر کشیده شدن صحبت های سه بازیکن (حمیدرضا رجبی، مصطفی بیژنی و جواد رزاقی) در خصوص نفوذ یک دلال به تیم شهرداری بندرعباس در فصل گذشته مسابقات بود.

به گزارش بلوگ فداغ، سرنخ ماجرا به حضور تیم شهرداری بندرعباس در فصل 89-88 باز می گردد؛ زمانی که این تیم با فراز و نشیب های فراوان با مدیریت جهانداری هدایت نیمکتش را به عباس سرخاب سپرد و وارد مسابقات شد، حواشی زیادی بر اثر انتخاب این پیشکسوت مینابی بوجود آورد که از مهمترین آن ها می توان به مخالفت بسیاری از مدیران بلندپایه شهرداری و شورای شهر بندرعباس و ایستادگی شریف شریفی نژاد (شهردار وقت بندرعباس) در مقابل این هجمه انتقادات بود اما کار به جایی رسید که مصاحبه تند سرخاب علیه برخی مسوولان شهرداری بندرعباس دیگر مجالی برای ماندن به وی نداد و اینچنین سرخاب از کار برکنار و ژوتا پرتغالی جانشینش شد.

این فصل نیز همانند فصول قبل جز ناکامی رهاوردی برای باشگاه شهرداری نداشت؛ گرچه در دو فصل نخست حضور شهرداری به عنوان تیمی مدعی از حضور در لیگ برتر بازماند. در گیرودار حضور یا عدم حضور تیم شهرداری بندرعباس در رقابت های لیگ دسته یک فوتبال، همچنان تکلیف شهردار بندرعباس نامشخص بود و هر روز نام شخصی از زبان اعضای شورا خارج می شد تا اینکه پس از کش و قوس های فراوان در 9 اریبهشت ماه سال 89 محمدجواد سلطان زاده 48 ساله و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی معارف، با رأی قاطع 8 تن از اعضای شورای شهری که رأی مثبت به استعفا شریفی نژاد داده بودند، به عنوان شهردار بندرعباس منصوب شد.

از آن روز به بعد، شایعات و حرف و حدیث هایی در خصوص حضور یا عدم حضور تیم فوتبال شهرداری بندرعباس آغاز شد تا اینکه با حمایت اعضای شورای شهر تیم فوتبال، تکواندو، کاراته، بسکتبال و والیبال وارد مسابقات شدند اما آنچه بیش از هر مورد دیگری جلب توجه می کرد، تیم فوتبال و نحوه بسته شدن آن بود.

شهردار جدید بندرعباس که از همان ابتدا حرفش این بود که "یا حضور پیدا نکنیم یا با قدرت وارد شویم" نشان داد که به دنبال تحقق دیرینه مردم هرمزگان در صعود به لیگ برتر است البته با اجرای برنامه ای سه ساله (!) اما بیش از هر موضوع دیگری زمان اندک تا شروع مسابقات باعث نگرانی هواداران شده بود که باعث شد شهردار بندرعباس خود به شخصه رهسپار پایتخت شده و مذاکراتی را برای چگونگی بسته شدن تیم و مشخص کردن اعضای کادرفنی انجام دهد.

قبل از این سفر شخصی به نام "آ.ز" که خود را مدیر برنامه رسمی فدراسیون فوتبال معرفی کرده بود، با حدود 20 تن از بازیکنان نامی فوتبال وارد مذاکره شده و با گرفتن وکالتی از سوی این بازیکنان با تیم شهرداری بندرعباس وارد مذاکره شد و توافقی در جهت معرفی این بازیکنان به تیم شهرداری بندرعباس انجام می دهد.

یک منبع آگاه در باشگاه شهرداری بندرعباس که نخواست نامش فاش شود، با تأیید این موضوع می گوید: پس از توافق با فرد مذکور راهی بندرعباس شدیم و پس از دو روز اقامت در هتل هرمز بندرعباس در این سفر مشخص شد سقف قرارداد تیم فوتبال شهرداری بندرعباس مبلغ دیگر است و بازیکنان به ناچار (چون فرصت نقل و انتقلات دور روز دیگر به پایان می رسید) بر سر میز مذاکره نشسته و قراردادی را به امضا رساندند که رقم آن بسیار از مبالغ اولیه پایین تر بود ( البته رقم قرارداد طوری به ثبت رسیده بود که سهم مدیر برنامه باید در قسط اول برداشت شده و مابقی دریافتی توسط این شخص به حساب بازیکنان پرداخت شود). حال مشکلی که در این میان بوجود آمد، سهم مدیر برنامه بازیکنان از قراردادها بود که طبق توافق سابق، سهم خاصی به او تعلق می گرفت اما حال که رقم قراردادها کاهش یافته بود، باید سهم این فرد دلال نیز کاهش پیدا می کرد که متأسفانه در نیمه های فصل متوجه شدیم فرد مذکور با همان درصد ابتدایی سهم خود را دریافت کرده است و دیگر پاسخی به سوالات بازیکنان نمی دهد.

این منبع آگاه ادامه می دهد: جالب آنکه قسط نخست بازیکنان مستقیما توسط "م.ن" به جیب "آ.ز" رفته و بازیکنان از آن بهره ای نبردند. این نکته باید گفته شود که در فصل گذشته تمامی پول ها از طریق "م.ن" فردی که بازیکنان و مربیان آرژانتینی تیم شهرداری بندرعباس از طریق وی به باشگاه معرفی شده بوند و طی هفته گذشته در برنامه دوربین خبرساز نقشش در فریب اذهان عمومی در تأسیس مدرسه فوتبال بارسلونا به دلیل اقامتش در کشور اسپانیا مشخص شده بود و دو مرتبه رییس ستاد منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال در برنامه نود نام او را به زبان آورد!) به حساب "آ.ز" رفته و او سهم بازیکنان را پرداخت می کرده است اما چون قرارداد امضا شده مابین این شخص و بازیکنان از سهم قبلی خبر می داد، دست بازیکنان به هیچ مقام قضایی نمی رسید و مدرکی دال بر اثبات این موضوع نبود.

وی با بیان اینکه آقایان رجبی و بیژنی که در برنامه نود به طرح این موضوع پرداختند در 80 درصد اوقات فصل گذشته مصدوم و بازی انجام ندادند و رزاقی با اعتراض به اینکه باید 20 درصد پول خود را در همان ابتدا دریافت کند همانند "حمیدرضا عزیززاده و محمدرضا مامان" هیچگاه در تیم شهرداری توپ نزده و قراردادی امضا نکرده است، معتقد است: مقصر بازیکنانی هستند که با اعتماد به مدیر برنامه، قراردادی را به ثبت می رسانند که بعدها دچار دردسر می شوند.

این منبع آگاه سخنان خود را چنین پایان می دهد: در فصل جاری با مدیریت صحیح رحیمی دیگر این مشکلات وجود ندارد و بازیکنان خود به صورت مستقیم با باشگاه وارد مذاکره شده اند و تاکنون 20 درصد قراردادها پرداخت شده است و مشکلی در خصوص خورده شدن حق کسی وجود ندارد.

یادآور می شود، در ابتدای فصل جاری ستاد منشور اخلاقی آقایان مجتبی ابراهیمی، آرام سلطانیان، منصور عظیمی، محسن ابراهیمی، آرش زواره‌ای، عبدالرضا سعدی و عبد مزراوی را به دلیل نداشتن مجوز قانونی، حق دلالت و راهنمایی و معرفی بازیکن و مربیان به باشگاه‌ها را از آنان سلب کرده و هرگونه همکاری به عنوان مدیر برنامه و سایر عناوین دیگر با این افراد تخطی از مقررات دانست.

حال پس از پخش برنامه نود و معرفی افرادی که در این جریان نقش داشته اند توسط حجت الاسلام علیپور (رییس ستاد منشور اخلاقی)، باید منتظر ماند و دید آیا دوباره این افراد توان یا فرصت حضور در تیم های مختلف کشور به ویژه هرمزگان را خواهند داشت یا خیر و ای کاش همیشه کاری صورت گیرد که از روی تخصص باشد و نه انجام آن به هر طریقی!

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد